ארנסט אנד יאנג הפסיקה לבקר את פאנגאיה עקב עסקת נדל"ן

פירמת רואי החשבון צפויה לחתום בשבועות הקרובים על עסקת ענק לרכישת כמה קומות במגדל משרדים שבונה פאנגאיה תמורת כ-300 מיליון שקל ■ בהנחיית רשות ני"ע הפסיקה ארנסט אנד יאנג לבקר את דוחות החברה בינואר 2012

פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג ישראל צפויה לחתום בשבועות הקרובים על עסקה לרכישת חלק משמעותי במגדל בפרויקט מידטאון (Midtown) בתל-אביב, תמורת כ-300 מיליון שקל.

את המגדל בונה חברת פאנגאיה, הנמצאת בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאיר. המגדל צפוי לשאת את שמה של החברה - ארנסט אנד יאנג. על העסקה דווח עוד בשנת 2011, אך כעת היא אמורה להיחתם.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בתחילת 2012, בעקבות התערבות רשות ניירות ערך, נאלצה פירמת רואי החשבון להתפטר מתפקידה כמבקרת הדוחות הכספיים של פאנגאיה.

בינואר 2012 דיווחה פאנגאיה לבורסה כי "החברה ומשרד רואי החשבון שלה הסכימו על הפסקת ההתקשרות ביניהם לאור עמדת רשות ניירות ערך שהועברה למשרד רואי החשבון, שלפיה יש למנוע פגיעה באי-תלות של משרד רואי החשבון. הפגיעה האמורה נובעת מקיומו של משא-ומתן... למכירת חלק מהותי מבניין משרדים שחברת הפרויקט עתידה לבנות במתחם תנובה".

פרויקט מידטאון ממוקם בקרן הרחובות שאול המלך ומנחם בגין בתל-אביב. הקרקע בשטח של כ-14 דונם נרכשה בשנת 2011 מידי תנובה, במחיר של 530 מיליון שקל, והפרויקט צפוי להתאכלס בעוד כ-4 שנים. פאנגאיה מחזיקה בכ-30% בפרויקט, יורוקום של שאול אלוביץ' מחזיקה ב-38%, ואלקטרה של גרשון זלקינד מחזיקה ביתרה.

141 דירות כבר שווקו

התכנון הוא 76 אלף מ"ר משרדים, 338 יח"ד ו-19 אלף מ"ר שטחי מסחר. עד כה שווקו כבר 141 דירות בתמורה צפויה של 141 מיליון שקל. עם הידוענים שרכשו על-פי הפרסומים דירות בפרויקט נמנים הזמר אביב גפן ושחקן מכבי אלקטרה תל-אביב בכדורסל, יוגב אוחיון.

ארנסט אנד יאנג קוסט-פורר-גבאי את קסירר היא בין הפירמות הגדולות בישראל לראיית חשבון, מסים, ייעוץ עסקי וליווי עסקאות. הפירמה מהווה סניף של רשת ארנסט אנד יאנג העולמית.

פאנגאיה נדל"ן נסחרת בבורסה לפי שווי של 155 מיליון שקל. את החודשים ינואר-ספטמבר 2012 סיימה עם הכנסות של 80 מיליון שקל ועם רווח נקי של 8 מיליון שקל.

הפרויקטים של החברה מרוכזים ברובם בתל-אביב, וביניהם רוטשילד 17, לייב TLV (גן החשמל) ומגדל הגימנסיה. עוד מעורבת החברה בפרויקטים SeaView ופאנגאיה-אגרו בהרצליה.

החברה פעילה גם בגרמניה, בפולין וברוסיה. בחודש שעבר הודיעו פאנגאיה ואלקטרה כי חתמו על מזכר הבנות למכירת 18% מקרקע ברוסיה תמורת 107 מיליון דולר. העסקה נעשית לפי שווי של 594 מיליון דולר, בעוד שהקרקע רשומה בספרים לפי שווי של 132 מיליון דולר בלבד, והיא נרכשה לפני 5 שנים תמורת 100 מיליון דולר.