בנק אוף אמריקה: סירוב להעלות את תקרת החוב יביא למיתון

בנק אוף אמריקה-מריל לינץ': כלכלת ארה"ב עשויה ליפול למיתון גם אם משרד האוצר ישלם כמה מההתחייבויות שלו, במקרה שהקונגרס לא יסכים להעלות את תקרת החוב

כלכלת ארה"ב עשויה ליפול למיתון גם אם משרד האוצר ישלם כמה מההתחייבויות שלו, במקרה שהקונגרס לא יסכים להעלות את תקרת החוב, כך מעריכים היום (ד') כלכלני בנק אוף אמריקה-מריל לינץ'.

בהתבסס על הערכה כי בין ה-15 לפברואר (המועד בו מוערך כי ארה"ב תגיע לתקרת החוב) עד ה-15 למארס תהיינה לממשל הכנסות של 277 מיליארד דולר והוצאות של 452 מיליארד דולר, הכלכלנים מציינים ש-39% מההתחייבויות של הממשל לא ישולמו. "זה מקביל ל-14% של תמ"ג חודשי", צויין בדוח של בנק אוף אמריקה. "לדעתנו, אם קיצוצים כאלה ימשיכו יותר מכמה שבועות, סביר שנגיע למיתון".

מוקדם יותר השבוע קרא נשיא ארה"ב ברק אובמה לקונגרס לאשר את העלאת תקרת החוב הלאומי - ללא תנאים מוקדמים - והכריז כי לא ינהל מו"מ עם הרפובליקנים על סוגיה זו כאשר הם "מצמידים אקדח לרקתה של האומה".

"משקיעים ברחבי העולם ישאלו אם ארה"ב היא בכלל הימור בטוח, תהיה טלטלה בשווקים ושיעורי הריבית יזנקו", הזהיר אובמה מהתוצאות של אי העלאת תקרת החוב.