הבורסה סגרה ביציבות; קבוצת דלק הוסיפה 2.8%

דנקנר מנסה למכור את כלל ביטוח מאי.די.בי פיתוח לכור ■ כיל חתמה על חוזים לאספקת 660 אלף טון אשלג ללקוחות סיניים ■ מחזורי המסחר היו נמוכים

יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בבורסת תל אביב נסגר היום (ה') במגמה מעורבת על רקע המגמה המעורבת שחתמה את המסחר בוול סטריט וצפי לעליות קלות בניו-יורק. מחזור המסחר בבורסה היה נמוך היום - 715 מיליון שקל בלבד.

סוגיית תקרת החוב האמריקאי ממשיכה להטריד את המשקיעים בוול סטריט ובעולם כולו ברקע ניסיונות המחוקקים בארה"ב לאשר את העלאתה על מנת למנוע מצב של "שיתוק" פעילות הממשל כבר בעוד חודש. בבנק סיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף ויוביל לצניחת הדולר.

דנקנר מנסה למכור את כלל ביטוח בתוך הקבוצה

מועצת המנהלי של אידיבי פיתוח, הנמצאת בשליטת אידיבי אחזקות של נוחי דנקנר, העבירה הצעה רשמית לכור לנהל משא ומתן בנוגע לבחינה של מהלך עסקי למכירת החזקות אידיבי פיתוח בכלל ביטוח לכור. מדובר במו"מ למכירה לכור של החזקות אי.די.בי פיתוח בכלל ביטוח, כולן או חלקן, על בסיס שווי שייקבע על-פי הערכת שווי חיצונית ובלתי תלויה, וזאת תוך בחינת אפשרות של הצעה לרכישה על-ידי כור גם של חלק מהחזקות הציבור בכלל ביטוח. [לסיפור המלא]

כיל דיווחה הבוקר כי אתמול נחתמו הסכמים עם מספר לקוחות בסין לאספקת אשלג במהלך המחצית הראשונה של 2013 בהיקף כולל של 660 אלף טון. החברה מציינת בהודעתה כי מחיר המכירה בחוזים שנחתמו דומה למחיר שנקבע לאחרונה בעסקאות עם יצרנים אחרים המספקים אשלג לשוק בסין. נזכיר כי ביום האחרון של 2012 חתם תאגיד קנפוטקס על חוזה אספקת אשלג עם הסינים במחיר של 400 דולר לטון, ירידה של עשרות דולרים מהחוזים שנחתמו בתחילת 2012.

בנק מזרחי טפחות גייס כ-1.5 מיליארד שקל במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה שהתקיים אתמול. בהנפקה, שבה הוצעו שתי סדרות אג"ח צמודות למדד, נרשמו ביקושים בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקל מצד עשרות גורמים מוסדיים. בשלב הציבורי שיתקיים ביום א' יוצעו עוד כ-185 מיליון שקל.

טאואר הוסיפה לרכז עניין לאחר שבכירי טאואר הציגו שלשום בכנס נידהאם ה-15 שנערך בניו יורק, והפתיעו לטובה כאשר חזרו על היעד להגעה למיליארד דולר הכנסות. על פי בכירי החברה, אישרור התחזיות נובעת מהיכולת התפעולית לעשות זאת באמצעות 3 מפעלי ייצור בישראל, בארה"ב וביפן, כלומר רמזו כי לא אמורות להתבצע השקעות הוניות נוספות על מנת להגיע ליעד. ביחס למכרז בהודו להקמת מפעל ייצור שבבים, יחדיו עם ענקית המיחשוב IBM וחברת בנייה גדולה בהודו, מציינים בטאואר כי הזכייה בחוזה לא נמצאת בתחזיות אך "אנחנו נמצאים במקום טוב מאוד לזכות".

חברת אנלייט אנרגיה הודיעה היום, על קבלת אישור תעריפי מרשות החשמל ל"פרויקט חלוציות" שבבעלותה. הפרויקט, שבנגב המערבי, הוא בין הפרויקטים הסולאריים הגדולים המתוכננים בישראל, בהיקף של 55 מגה-וואט שהוכרז על-ידי ממשלת ישראל כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית.

ביוליין הוסיפה להיסחר ברקע המלצה אוהדת מאוד בתקשורת הזרה, שפורסמה שלשום, לקראת פרסום תוצאות הניסוי בתרופת ה-BL-1020 לטיפול בסכיזופרניה - תרופה האמורה להתחרות בתרופה הפופולרית של ג'ונסון אנד ג'ונסון, ריספרדל, הנמכרת במיליארדי דולרים בשנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]