סקר הפרסומות: נטוויז'ן - הכי זכורה והכי אהובה השבוע

גיאוקרטוגרפיה: השבוע נכנסו לטבלאות 3 פרסומות שונות שבהן מככבים ילדים

הפרסומת של חברת נטוויז'ן, באמצעות משרד הפרסום פובליסיס ישראל, מתמקמת בשבוע הראשון לעלייתה לאוויר בראש טבלאות הפרסומות הזכורות והאהובות. בסרטון נראית ילדה בשיעור בלט המסייעת לאמה בטלפון, לאחר שהיא הסתבכה עם החיבור לאינטרנט.

שיעורי הזכירה של הפרסומת נמוכים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 12.0%, בעוד ששיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-10% בהשוואה לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות המובילות, העומד על 21.8%.

מניתוח הדמוגרפי של האהדה לפרסומת זו עולה כי היא זוכה לשיעורי אהדה גבוהים יותר בקרב נשים, וכי שיעורי האהדה לפרסומת יורדים ככל שהזיקה הדתית של הנשאלים חזקה יותר.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי הפרסומות שנכנסו השבוע לטבלאות עומדות בסימן ילדים. "המדד מוכיח את האמרה הנדושה שלפיה ילדים וכלבים תמיד גונבים את ההצגה, ולראיה - 3 פרסומות שבהן מוצגים ילדים דורגו השבוע ברשימת הזכורות והאהובות". מלבד נטוויז'ן מתייחס השקו גם לפרסומות של גבינת עמק ופלאפון.

קמפיין הוט הכי מושקע

הפרסומת של הוט, שבה כוכבי הסדרה "גולסטאר" משוחחים עם חנה מרון מהסדרה "קרובים קרובים", באמצעות ראובני-פרידן IPG, מדורגת במקום השני גם במדד הפרסומות הזכורות וגם במדד הפרסומות האהובות ביותר.

פרסומת זו היא המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם השקעה של כ-1.7 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). סך ההשקעה זה נמוך משמעותית בהשוואה לפרסומת המושקעת ביותר של שבוע שעבר, שהייתה של חברת אורנג', שעמד על כ-2.3 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי למרות שהפרסומות של חברת לאומי קארד ושל פלאפון לא שודרו במהלך השבוע האחרון, שתיהן דורגו במדד הזכורות והאהובות בשבוע זה.

עוד עולה מהנתונים כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע ירד משמעותית בהשוואה למספרן בשבוע שעבר, ועומד על 397 (לעומת 436 פרסומות בשבוע שעבר).

עם זאת, סך התקציבים שמושקעים כל שבוע בקמפיינים הפרסומיים דומה לשבוע שעבר, ועומד על כ-37.3 מיליון דולר (זאת בהשוואה ל-39.6 מיליון דולר בשבוע שעבר).

אהובות וזכורות
 אהובות וזכורות