הסקר האחרון: גוש הימין עומד על 64 מנדטים וגוש השמאל על 56

זהו הבוקר האחרון שבו מתיר החוק לפרסם סקרים ■ התנועה ומרצ זוכות ל-6 מנדטים כל אחת ■ קדימה ועם שלם גורפות כל אחת 2 מנדטים, ואילו עוצמה לישראל על סף אחוז החסימה

סקר אחרון בהחלט: בבוקר האחרון שבו מתיר החוק לפרסם סקרים לפני הבחירות עולה כי זו תמונת המנדטים: הליכוד-ביתנו מתקבע על 33 מנדטים, אולם בארבעת הימים שנותרו הוא עוד עלול לרדת, ומפלגת העבודה מגיעה לקו הסיום עם 17 מנדטים. בסקר מכון הסקרים של רפי סמית שעודכן אמש עבור "גלובס" נמצא כי גוש הימין עומד על 64 מנדטים וגוש השמאל על 56.

התנועה בראשות ציפי לבני, על פי הסקר, מתמודדת ראש בראש מול מרצ של זהבה גלאון שכמעט הכפילה את כוחה בימים האחרונים ושתיהן זוכות ל-6 מנדטים. מפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד, זוכה למספר כפול ועומדת בסקר האחרון על 12 מנדטים.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שומר על כוחו ומפלגתו מגיעה לסוף המירוץ עם 14 מנדטים. גם ש"ס לא יורדת ולא עולה ומתייצבת על 11 מנדטים, כמו גם יהדות התורה שעומדת באופן קבוע על 6 מנדטים.

קדימה ועם שלם גורפות כל אחת 2 מנדטים, ואילו עוצמה לישראל על סף אחוז החסימה. עדיין לא ברור מי מהמפלגות הקטנות תעבור את אחוז החסימה, אם בכלל. נכון לעכשיו, לקדימה ולעוצמה לישראל יש את הסיכויים הגדולים ביותר להיכנס לכנסת הבאה. במידה שאף אחת מהמפלגות הקטנות לא תעבור את אחוז החסימה, יתכנו שינויים של מנדט או שניים, במיוחד במפלגות הגדולות.

הסכמי העודפים שנחתמו בין המפלגות יכולים להביא לשינויים בעיקר בקרב המפלגות הגדולות, שכן חוק באדן עופר (הסכמי עודפים) מקנה יתרון למפלגות שגרפו יותר מנדטים. אם מפלגת העבודה למשל, שחתמה על הסכם עודפים עם יש עתיד תקבל יותר מנדטים מלפיד, היא תקבל את המנדט הנוסף על פי הסכם העודפים.