נטייה לעליות בתום המסחר בוול סטריט; תקרת החוב תעלה?

הכלכלה בסין התרחבה ברבעון הרביעי מעבר לצפי - 7.9% ■ סנטימנט הצרכנים בארה"ב ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2011 ■ ג'נרל אלקטריק ומורגן סטנלי היכו התחזיות בשורת הרווח ■ דוחות אינטל איכזבו את המשקיעים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר שנודע כי בשבוע הבא תתקיים הצבעה בבית הנבחרים בנוגע להעלאת תקרת החוב לשלושה חודשים, ולאחר פרסום מדד סנטימנט הצרכנים. כיוון השווקים הושפע מנתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בסין וכן מעונת הדוחות שנמצאת בעיצומה. מדד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נמצאים כעת ברמתם הגבוהה מזה 5 שנים.

סיטי: הראלי לא יחזיק מעמד, צפו לגל מימושים בקרוב

חדשות טובות מהמזרח. אומדן הצמיחה הסופי לרבעון הרביעי של 2012 בסין הצביע על כך שהכלכלה התרחבה בשיעור של 7.9% (שנתי), אומנם מתחת לצמיחה של 9.3% ב-2011, אך מעבר לצפי האנליסטים שעמד על 7.8%.

מעבר לכך, המשקיעים באסיה התעודדו מהדיווחים לפיהם הבנק המרכזי של יפן שוקל להכריז על תוכנית לרכישות אג"ח ללא הגבלת זמן במטרה לעמוד ביעד אינפלציה של 2% וכדי להחליש עוד יותר את הין, (שצנח היום לשפל של 30 חודשים מול הדולר) לחזק את הייצוא ולאושש את הכלכלה. מדד הניקיי זינק בתגובה בכ-2.9%.

יו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד אמרה אמש במסיבת עיתונאים כי אומנם חל שיפור ניכר במצב הכלכלי באירופה, אך באותה נשימה אמרה שהדרך להתאוששות מלאה עוד ארוכה. לגארד קראה למנהיגים להכריז על הקלות מוניטריות נוספות ולחתוך את הריבית כדי לסייע לכלכלה.

סוגיית תקרת החוב ממשיכה להטריד את המשקיעים, לאור משיכת החבל הנמשכת בין הנשיא אובמה לקונגרס. מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, אריק קנטור, אמר כי "בשבוע הבא נאשר העלאת תקרת המס באופן זמני לשלושה חודשים, על מנת לתת לסנאט ולבית הנבחרים זמן להעביר תקציב".

הסנטור הרפובליקני ג'ון קורנין אומר, בראיון עמו שהתפרסם היום בארה"ב, כי הקונגרס דווקא כן יעלה את תקרת החוב. "אנחנו לא הולכים להיות חדלי פרעון על החוב שלנו", אמר. גם יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר התייחס היום לנושא ואמר כי הקונגרס צריך להעביר תקציב שכולל קיצוצים בהוצאות לפני שהוא יסכים להעלאת תקרת המס.

סנטימנט הצרכנים בארה"ב ירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2011, כך עולה ממדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ינואר שפורסם היום. המדד רשם קריאה של 71.3 נקודות, לעומת 72.9 נקודות בדצמבר. אנליסטים בוול סטריט ציפו לקריאה של 74.2 נקודות. גם המדד של דצמבר הצביע על ירידה לעומת נובמבר, אולם ירידה לרמה נמוכה כזו לא נצפתה, לאחר שהחששות מהצוק הפיסקלי הוסרו. עם זאת, נראה שהחששות בשוק לגבי סוגיית תקרת החוב של הממשל האמריקני נותנות את אותותיהן.

ג'נרל אלקטריק עקפה את התחזיות

יצרנית מוצרי התעשייה הענקית ג'נרל אלקטריק דיווחה לפני פתיחת המסחר על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2012 ועקפה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בהכנסות. בשורה העליונה החברה דיווחה על 39.3 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 38.74 מיליארד דולר. רווחי החברה הסתכמו ב-44 סנט למניה לעומת צפי ל-43 סנט למניה.

בסקטור הבנקאות, דיווח היום לפני המסחר בנק ההשקעות מורגן סטנלי , שעבר לרווח ברבעון הרביעי של 2012 והיכה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח. הבנק דיווח על רווח נקי של 28 סנט למניה לעומת הפסד של 14 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות הבנק הסתכמו ב-6.97 מיליארד דולר, לעומת 5.71 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2011. אנליסטים ציפו לרווח של 27 סנט למניה והכנסות של כ-7.02 מיליארד דולר.

אמש דיווחו בנק אוף אמריקה , שהיכה את התחזיות וסיטיגרופ שפיספס. (לדוחות)

אינטל ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש עם סיום המסחר על רווח נקי של 2.6 מיליארד דולר או 48 סנט למניה, לעומת 3.4 מיליארד דולר או 64 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-3% ל-13.5 מיליארד דולר, לעומת 13.89 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2011.

בואינג ריכזה עניין גם היא לאחר שמוקדם יותר השבוע סוכנות התעופה הפדרלית בארצות הברית (ה-FAA) הודיעה על קרקוע כל המטוסים מדגם 787 - דרימליינר - מתוצרת בואינג, עד לאחר בדיקת בטיחות מקיפה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]