"על ארה"ב להכריז חדלות פירעון על החוב הלאומי שלה"

דאג קייסי, אנליסט ותיק ויו"ר חברת קייסי ריסרץ': "הבעיה היא היקף החוב עצמו. הבעיה היא כל-כך גדולה בנקודה זו, שזה לא ברור לדעתי אם ניתן בכלל לפתור אותה"

על ארה"ב להכריז כי היא חדלת פירעון על החוב הלאומי שלה, כך אומר דאג קייסי, אנליסט ותיק ויו"ר חברת קייסי ריסרץ'.

לאחר שבוע בו קרא הנשיא אובמה להעלות את תקרת החוב שעומדת על 16.4 טריליון דולר, ויו"ר ה'פד' בן ברננקי אמר כי תקרת החוב היא בעלת "ערך סימבולי" בלבד, אומר היום (ו') קייסי כי ארה"ב לא תעמוד בכל אופן בחובותיה. "ברננקי צודק, זה רק תיאורטי", הוא אומר. "הבעיה היא היקף החוב עצמו. הבעיה היא כל-כך גדולה בנקודה זו, שזה לא ברור לדעתי אם ניתן בכלל לפתור אותה".

קייסי מצביע על הכסף שארה"ב חייבת מעבר לחוב הלאומי שלה ומציין כי זוהי הסוגיה האמיתית - מדובר בהתחיבויות כמו ביטוח לאומי ותוכנית הבריאות, ה"מדיקייר".

קייסי ממשיך את הקו בו נקטו לאחרונה בכירים בממשל, שאמרו כי ההתחיבויות של הממשל חורגות ב-86.8 טריליון דולר, 550% מהתמ"ג, ואומר כי מדובר בסכום גבוה מ-100 טריליון דולר. "זה הרבה יותר ממה שאפשר לשלם, כך שהחוב לא ייפרע, השאלה היא פשוט איך זה יקרה", הוא טוען.

קייסי אומר כי הוא חושב ש"ממשלת ארה"ב צריכה להכריז חדלות פירעון על החוב הלאומי שלה. אני אומר זאת ממספר סיבות. החשובה ביותר מביניהן היא שאם היא לא תעשה כן כל הדורות הבאים של האזרחים יהיו משרתים, כבולים, לתשלום החוב שהוריהם וסביהם הורישו להם".