אביגדור ליברמן: "בניגוד לסקרים, נגרוף 40 מנדטים"

שר החוץ לשעבר הביע הבוקר אופטימיות ואמר כי הליכוד-ביתנו צפויה לקבל בבחירות הקרובות מספר גבוה של מנדטים ■ באירוע "שבתרבות" שהתקיים בבאר שבע, אמר ליברמן כי למרות כל המדגמים, הוא מאמין כי ההיפך הוא הנכון

שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, אמר היום באירוע "שבתרבות" שהתקיים בבאר שבע, כי על פי הנתונים שבידו - מפלגת הליכוד-ביתנו צפויה לגרוף כ-40 מנדטים בבחירות הקרובות, שייערכו ביום שלישי, זאת בניגוד למדגמים שפורסמו אתמול - המנבאים כי המפלגה עתידה לאבד מכוחה. הוא אף התייחס להליך המשפטי המתנהל נגדו והביע ביטחון כי ישוב לתפקידו.

למרות הסקרים, שלפיהם איבדה המפלגה אחוז משמעותי מכוחה, אמר ליברמן כי "המדגמים אינם משקפים את המציאות. אני מאמין שנקבל הרבה יותר מנדטים ממה שצופים לנו. זו תחושתי". הוא אף המשיך והתייחס לכתב האישום העומד נגדו, והביע ביטחון כי ישוב לתפקידו. "בסוף המשפט אצא זכאי ואחזור למשרד החוץ", אמר.

בדבריו, מתח ליברמן ביקורת על העיתונאי האמריקני ג'פרי גולדברג, שציטט את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כאומר כי "ישראל מובילה עצמה לבידוד מוחלט". לטענת ליברמן, גולדברג הוא עיתונאי עוין לישראל. "לא נפסיק לבנות בירושלים בגלל מה שנאמר", אמר שר החוץ לשעבר.

ליברמן על איראן: "איום מציאותי; הדרג המדיני יקבל ההחלטות"

בהמשך דבריו, התייחס שר החוץ לשעבר גם לנושא האיראני, ואמר: "איראן איננה המצאה, אלא איום מציאותי שעלינו להתמודד מולו כל יום". הוא הוסיף, כי "רק בימים האחרונים חזרו פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית משם ללא כל תוצאות והתגלו תחנות ריגול איראניות שהוצבו בגבול ישראל-סוריה".

הוא ציין, כי "לעולם יש סדר עדיפויות משלו, והוא השלים עם מדיניות גרעיניות כמו הודו, פקיסטן וצפון-קוריאה. אנחנו לא נשלים עם איראן גרעינית". ליברמן אמר, כי "כשמנחם בגין קיבל את ההחלטה להפציץ את הכור בעיראק, גם אז ראשי הממסד הביטחוני הביעו התנגדות, אבל זה לא מנע ממנו לצאת לפעולה". הוא הדגיש, כי "הדרג המדיני הוא זה שמקבל את ההחלטות בנושא, ותפקידו של הדרג הצבאי - לבצען".