סערה סביב מועמד "הבית היהודי" שדיבר על פיצוץ אל-אקצה

מתקפה מימין ומשמאל נגד הבית היהודי של נפתלי בנט ■ הרב עובדיה על בנט: איש עם "כיפה קטנה על הראש כמו העיניים שלו... זה דתי?" ■ מפלגת התנועה נגד חבר ברשימת הבית היהודי שקרא לפוצץ את מסגד אל-אקצה

מתקפה חריפה של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, נגד מפלגת הבית היהודי והעומד בראשה - נפתלי בנט. יומיים לפני הבחירות, יוסף מכנה את אנשי הבית היהודי "רשעים שונאי תורה", "כופרים חילונים", ואת בנט עצמו - איש עם "כיפה קטנה על הראש כמו העיניים שלו... זה דתי?". כך דווח היום (א') בעיתון "מעריב".

בדרשה השבועית שנשא אמש אמר יוסף כי מפלגת הבית היהודי היא "בית של גויים" שרוצים "לעשות נישואים אזרחיים ולעקור את התורה. מי שבוחר בהם כופר בתורה".

יוסף טען כי אנשי הבית היהודי "רוצים לעשות תחבורה ציבורית בשבת, רוצים לעשות תערובות... בתוך המפלגה שלהם יש חילונים. איך אפשר לתת לזה יד?".

מהבית היהודי נמסר ל"מעריב" כי " הרב עובדיה יוסף הוא מנהיג רוחני חשוב של ציבורים רבים בישראל ואנו רוחשים לו כבוד והערכה. מטרת הבית היהודי היא להיות גשר בין חלקי החברה ונמשיך בכך. ואם אנו מותקפים מכל המפלגות במקביל, כנראה שאנחנו בדרך הנכונה".

בתוך כך, גם מפלגת "התנועה" של ציפי לבני תוקפת את "הבית היהודי" של בנט. הסיבה: המועמד במקום ב-14 ברשימת הבית היהודי, ג'רמי גימפל, שדן בעבר בהרצאה באפשרות לפוצץ את המסגדים בהר הבית. ב"ידיעות אחרונות" מביאים היום את דבריו: "דמיינו לכם היום אם הכיפה, כיפת הזהב - מקליטים אותי אז אני לא יכול לומר מופצצת - אבל בואו נניח שהכיפה הייתה מופצצת, ובמקומה ניתן היה להניח את אבן הפינה של בית המקדש בירושלים. אתם מתארים לכם מה היה קורה?".

ח"כ יואל חסון ממפלגת התנועה אמר בתגובה: "המסכה של הסטאט-אפיסט המגניב נקרעה מעל פניו של בנט. מאחוריו רשימה של אנשים הזויים וקיצוניים". מהבית היהודי נמסר בתגובה: "חבל שחסון משתמש בדברים שנאמרו כחלק משיעור תורה והצאו מהקשרם. מפלגת התנועה תחלק את ירושלים".