מאמין בתפוח: אל גור רכש מניות אפל בשווי של 30 מיליון ד'

סגן נשיא ארה"ב לשעבר מימש אופציה לרכישת כ-60 אלף מניות של ענקית הטכנולוגיה במחיר של 7.48 דולר למניה ■ העלות הכוללת של המימוש עמדה על 445 אלף דולר אך השווי של המניות עומד על כ-30 מיליון דולר

סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור ידוע בחוש העסקי המפותח שלו. בסוף השבוע גור החליט לממש אופציה לרכישת אלפי מניות של אפל , בשווי כולל של כ-30 מיליון דולר, כך עולה מדוחות שהגושו לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC).

גור, שמשמש גם בתור דירקטור באפל, החליט לממש אופציה לרכישת קרוב ל-60 אלף מניות של החברה במחיר מימוש של 7.48 דולר למניה ובעלות כוללת של 445 אלף דולר. עם זאת, מחיר המניה של ענקית הטכנולוגיה עומד על כ-500 דולר, ולכן שווי המניות הכולל של גור עומד על 27.75 מיליון דולר.

זוהי לא עסקת המיליונים הראשונה שגור מבצע. בתחילת ינואר אשתקד, גור, הנחשב לחסיד גדול של שמירה על איכות הסביבה, מכר את תחנת הטלוויזיה שהייתה בבעלותו לרשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה תמורת 500 מיליון דולר.

גור החליט לממש את האופציה לאחר שמניית אפל סבלה ממימושים כבדים משום שהמשקיעים מטילים ספק ביכולתה של החברה לעמוד בלחצי התחרות, לשמור על נתח השוק שלה ולהמשיך להיות חברה מובילה וחדשנית. מאז השיא שרשמה בספטמבר, מניית החברה צנחה בכ-30%.