יחידת דיור במרתף. יכול לעזור לשלם את המשכנתא במקרה הצורך

אפיק חדש למשקיעים: דיור מוגן

יתרונות:

הביקוש לדיור מוגן עולה בשנים האחרונות, ולא צפויות בנתח שוק זה מפלות שמקורן בירידת ביקושים. מכאן שההשקעה נחשבת גם לסולידית יחסית להשקעה בנדל"ן מניב מסוג אחר.

חסרונות:

הנכס אינו פתוח לאכלוס הקהל הרחב אלא רק למגזר מסוים. כמו כן, הבנקים למשכנתאות אינם מעניקים מימון להשקעה בדיור מוגן כמו בדיור רגיל, ועל כן נדרש הון עצמי גבוה יותר מאשר השקעה בדירת מגורים למשל

בתקופה האחרונה מגלים משקיעי נדל"ן את הדיור מוגן כאפיק השקעה כלכלי, על רקע ביקוש גובר לדיור מוגן מצד בני הגיל השלישי. על כך מעיד למשל מבצע של מועדון הצרכנות "חבר" לעמיתיו, שיצא לפועל לאחר הסכם שהושג עם רשת מגדלי הים התיכון המקימה בית דיור מוגן בגני תקווה, שעתיד להתאכלס ב-2016. במסגרת המבצע מוצעת לעמיתי חבר מוצעת יחידת דיור "על הנייר" בהנחה של 15% ממחיר המחירון של הפיקדון ומ-10% הנחה בתשלום החודשי, וכן מדחיית תשלום של 85% ממחיר הפיקדון עד שלב האכלוס. שווי ההנחות נאמד ב-200 עד 500 אלף שקל לדירה.

נוסף על כך מציעה גם חברת אנגלו סכסון השקעה בפרויקט בשכונת נוה הדרים ברמלה, הכולל 150 יחידות דיור המיועדות לדיור מוגן. במסגרת הפרויקט ניתן לרכוש יחידת דיור בשטח 40 מ"ר בסכום של 500 אלף שקל, שתושכר לדיירים מעל גיל 60 תמורת סכום הכולל דמי שכירות חודשיים ותשלום עבור שירותים.

התשואה השנתית עבור המשקיע תעמוד על 6%. על פי נתוני הלשכה המרכזי לסטטיסטיקה לשנת 2011, בני הגיל השלישי מהווים כ-12.5% מכלל האוכלוסייה לעומת 10% בשנת 2010. זאת, בזכות העלייה בתוחלת החיים. עוד עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בחמש השנים האחרונות חל גידול של 28% בביקוש לדיור מוגן בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, והיקף הפיקדונות לדיור המוגן צמח בשיעור של כ-17%.