"Big Data הוא כמו סקס של צעירים, כולם מדברים על זה"

DJ פטיל, מדען המידע של קרן ההון סיכון גריילוק פרטנרס, ציטט את דבריו של פרופ' דן אריאלי במושב הפתיחה של כנס האינטרנט השנתי - DLD שנפתח במינכן, גרמניה וטען כי כל מנהל צריך שיהיה לצידו מנתח מידע

ה-Big Data, מידע עצום שמייצרים ארגונים ואנשים פרטיים, הוא אחד הטרנדים הגדולים בתחום הטכנולוגיה והמחשוב בשנה - שנתיים האחרונות. זה היה גם הנושא שפתח את כנס האינטרנט השנתי DLD, שנפתח היום (א') במינכן, גרמניה. הכנס הוא יוזמה משותפת של ד"ר הורבט בורדה וד"ר יוסי ורדי, שמכהנים כיו"רים משותפים של הכנס.

"כל מנהל צריך שיהיה לצידו את ד"ר ספוק כדי שינתח את הכמויות העצומות של המידע הרב שמצטבר בארגון", זו הייתה התובנה העיקרית של DJ פטיל, מדען המידע של קרן ההון סיכון גריילוק פרטנרס במסגרת מושב הפתיחה. לדברי פטיל, לקפטן קירק מ"מסע בין כוכבים" היה את ד"ר ספוק כל הזמן לצידו והוא ניפק לו את המידע הרלבנטי כמעט בזמן אמת.

פטיל מציין שהיום הרבה מידע לא מנוצל מספיק ומביא את דבריו של פרופ' דן אריאלי בנושא: "Big Data הוא כמו סקס של צעירים: כולם מדברים על זה, אף אחד לא יודע איך עושים את זה, כולם חושבים שכולם עושים את זה אז כולם אומרים שגם הם עושים את זה".

ריק סמולן, צלם, יוצר ומחבר הספר The Human Face of Big Data, ניסה לקחת את Big Data שלב אחד קדימה. לדבריו, "אדם ממוצע היום מייצר יותר מידע ביום אחד מאשר אדם בשנת 1500 יצר במהלך כל חייו". עוד ציין סמולן כי "ביום הראשון של תינוק בעולם כמות המידע המיוצרת גדולה פי 70 מהמידע הקיים בספריית הקונגרס האמריקני".
סמולן יצר בספר שלו גישה יותר אנושית ל-Big Data והסביר כי לא רק מחשבים וסמארטפונים יוצרים היום מידע אלא כל אדם ואדם ואנחנו משאירים אחרינו שובל של מידע. לדבריו, אלה התמונות שאנחנו מצלמים, מיקומי ה-GPS וכדומה.

"יש מחסור ברעיונות באירופה"

בפאנל נוסף, תחת הנושא תבניות שמתחברות, דיברו רנה הוברמן, מנכ"ל דויטשה טלקום, וקלאוס הומלס, מייסד קרן ההשקעות Lakestar, שהשקיעה עד היום בפייסבוק, Spotify, airbnb וחברות נוספות. "אין מחסור של כסף באירופה ובגרמניה להשקיע בסטארט-אפים. הבעיה היא מחסור ברעיונות", כך אמר הוברמן בפאנל.

אך נראה שהומלס לא הסכים איתו. לדבריו, יש בעיה תקציבית ולראייה מגיעות קרנות הון סיכון אמריקניות שמשקיעות בסטארט-אפים מאירופה ומנסות למשוך אותם מחוץ ליבשת.
לדברי הומלס, היזמים והאנשים שאחראים על חדשנות הם בני 24-28. "יש מעט מאוד חדשנות שמגיעה מאנשים מבוגרים יותר", הוא אמר והוסיף כי רוב הסטארט-אפים הוקמו על-ידי אנשים בעלי ידע טכני. "זו בעיה בגרמניה כי אין מספיק עם ידע כזה. בבית ספר מלמדים אותם על כלכלה. אז הם יידעו על רווחים והפסדים אבל לא איך לייצר ולחדש", ציין.

הוברמן עצמו דיבר על החלטתו לעזוב בסוף השנה את התפקיד הבכיר כי דווקא החדשנות הזו מדגדגת לו. "אני רוצה לחזור לחברות קטנות כדי ללמוד. הטכנולוגיה רצה מהר. כשאתה מנהל חברה גדולה אז אתה לא מספיק מעודכן".