בליכוד-ביתנו חוששים מהיחלשות ל-30 מנדטים: "בנטרול ליברמן אנחנו רק 20 מנדטים - וזה מביך"

ח"כ כרמל שאמה-הכהן, שנבחר במקום ה-31 ברשימת הליכוד-ביתנו: "מי יודע, אולי את הכנסת הבאה אראה רק דרך ערוץ הכנסת" ■ מאחורי הקלעים: יחימוביץ' ניהלה מגעים עם החרדים; מגעים גם בין נציגי יאיר לפיד וגדעון סער

הפתעה בבחירות מחר? חשש בליכוד מהמשך מגמת ההיחלשות שנראתה בסקרי סוף השבוע. בכירים במפלגה אומרים בשיחות סגורות כי "בקצב הזה נגיע לכל היותר ל-32 מנדטים כולל ליברמן. בנטרול האיחוד עם ישראל ביתנו, הליכוד עומד רק על 20 מנדטים וזה מביך". כידוע, עפ"י חוק אסור לפרסם סקרים מיום שישי.

מוקדם יותר היום העלה גם ח"כ כרמל שאמה-הכהן, שנבחר במקום ה-31 ברשימת הליכוד-ביתנו, סטטוס בפייסבוק בו הביע דאגה לגבי מקומו בכנסת ה-19: "בדרך לכנסת לנהל שלוש ישיבות אחרונות של ועדת הכלכלה בכנסת ה-18. מי יודע, אולי את הכנסת הבאה אראה רק דרך ערוץ הכנסת... כשבמקומי ייכנס חוזה הפצצת מסגד אל-אקצה או מדיר שירת נשים מחברון; בכל מקרה, הוא יהיה כפוף לרב שפסק שהרוצח ברוך גולדשטיין הוא קדוש כקדושי השואה".

בתוך כך, התרחשויות רבות בימים אלה מאחורי הקלעים; יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' לא מרימה ידיים מהמאמצים להקמת גוש חוסם מול נתניהו אחרי הבחירות, שיגרום לנשיא שמעון פרס להמליץ עליה להקים את הממשלה הבאה. בשלב זה, אומרים גורמים במפלגה, יחימוביץ מתרכזת בהגדלת כוחה של מפלגת העבודה לקראת הבחירות מחר ולא בהרכבת קואליציה, אולם גורמים המקורבים לנושא מספרים שמאחורי הקלעים התקיימו מגעים עם המפלגות החרדיות שהושהו לפי שעה עד אחרי הבחירות.

במקביל, כפי שדווח ב"גלובס", כבר הולך ונרקם הרומן בין הליכוד ליש עתיד ההולכת וגדלה, לקראת צירופה לממשלה. יאיר לפיד מכחיש שהיו פגישות, סיכומים ותיאומים, אך אורי שני (מטעם לפיד) וגדעון סער (מטעם הליכוד) מקיימים מגעים בימים האחרונים לקראת הקמת קואליציה משותפת. את הסגירות עם החרדים לקח על עצמו ראש הסגל לשעבר, נתן אשל. גם לקדימה כבר נשלחו רמזים דקים כפיל, שאם תהיה מספיק גדולה, יישב שאול מופז מסביב לשולחן הממשלה, למרות סאגת הכניסה והיציאה מהקואליציה על רקע חוק טל.