ועדת הכלכלה אישרה את תקציב רשות השידור לשנת 2012

היקף התקציב יעמוד על 984.6 מיליון שקל ■ יו"ר רשות השידור, אמיר גילת: "אם לא נתניע את הרפורמה, נכניס את הרשות למצב של מוות קליני"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, דנה היום (ב') בתקציב רשות השידור לשנת 2012. בתום הדיון החליטו היו"ר שאמה-הכהן וחברי הכנסת אופיר אקוניס ונחמן שי לאשר את התקציב.

תקציב רשות השידור לשנת 2012 יעמוד על 984.6 מיליון שקל, לעומת 867.4 מילון שקל בשנת 2011.

הדיון היום התקיים לאחר שלפני כשבועיים קיימה הוועדה דיון בנושא, שבו מתח שאמה-הכהן ביקורת על כך שהתקציב הוגש לאישור ברגע האחרון, וביקש זמן נוסף ללמוד אותו.

בדיון היום ביקשו היו"ר שאמה-הכהן, ח"כ אופיר אקוניס וח"כ נחמן שי הסברים לגבי תקציב הרשות. ח"כ אקוניס ביקש לדעת האם התקציב כבר בוצע והאם יש בו חוסרים או דברים שלא בוצעו.

ח"כ נחמן שי אמר כי אחד הדברים החשובים הוא תקציב ההפקות המקומיות הקנויות, וביקש לדעת האם הרשות תעמוד ביעד ההשקעה שנקבע בחוק. כמו כן, ח"כ שי ביקש לדעת האם הרפורמה כבר יצאה לדרך.

יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס, התייחס לעתירה שהגישו היוצרים לבג"ץ ואמר כי בדצמבר החליט בית המשפט למנות את עצמו כרגולטור לרשות. לדבריו, הרשות תצטרך להגיש עוד חצי שנה לבג"ץ דוח על תקציב 2012 ועל החצי הראשון של 2013 ובעוד כשנה דוח על תקציב 2013.

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, התייחס לנושא ההפקות המקומיות הקנויות ואמר כי ב-2012 השקיעה הרשות כ-73 מיליון שקל, והשנה תשקיע, בהתאם לחוק, כ-70 מיליון שקל.

גילת הסביר כי השנה תהיה הפחתה בתקציב ההפקות בשל הפחתת האגרה, אך ציין כי במהלך השנים הסכומים יעלו בהתאם למתווה שנקבע בחוק. כמו כן הוסיף גילת כי גם בתוך הבית רשות השידור מפיקה הפקות מקור.

באשר לרפורמה ברשות השידור, גילת אמר כי למרבה הצער הוא אינו יכול לבשר שהיא יצאה לדרך. לדבריו, להסכם המימון שנחתם באוגוסט האחרון היו 5 תנאים מתלים, שכולם הוסרו, אולם דווקא העיתונאים מבית הכניסו דרישות חדשות, והמשא-ומתן עמם נמשך.

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, אמר כי מדובר בניסיון של העיתונאים לפתוח מחדש את ההסכם. לדברי גילת, הלילה צריכה להיערך עוד פגישה מכרעת בעניין.

"אנחנו מכניסים את הרשות למצב של מוות קליני אם לא נתניע את הרפורמה לאלתר", אמר גילת, והוסיף כי "הרשות כבר במצב של מוות קליני, והשאלה היא אם מנתקים אותה מהמכשירים או מאריכים את חייה".

בתום הדיון, כאמור, אישרו היו"ר שאמה-הכהן וחברי הכנסת אקוניס ושי את תקציב הרשות.