נוסעים נאלצו לרדת מהמטוס בגלל אנשים ששקלו יותר מדי

אחרי שהטייס הודיע שמשקל המטוס חורג מהתקן המותר בשל נוכחות רבה של "אנשים כבדי משקל", הנוסעים בטיסת איזיג'ט נאלצו לערוך מגבית כדי לשכנע נוסעים אחרים לרדת מהמטוס ■ מאיזיג'ט נמסר: "על המטוס היו רק 19 נשים לעומת 135 גברים - יחס לא צפוי שהשפיע על משקל יתר"

נוסעים בטיסת איזיג'ט (EasyJet) מליברפול לז'נבה, נאלצו לערוך מגבית כדי לשכנע נוסעים אחרים לרדת מהטיסה, זאת לאחר שהטייס הודיע כי משקל המטוס חורג מהתקן המותר. הקברניט לא חסך מנוסעי הטיסה את הסיבה למשקל החורג, שלטענתו הייתה קשורה באופן ישיר ל"נוכחות רבה של אנשים כבדי משקל", כך מדווח הדיילי מייל.

טיסת איזיג'ט מנמל התעופה ע"ש ג'ון לנון בליברפול לז'נבה שבשווייץ, הייתה אמורה להמריא בשבת בשעה 7:05 בבוקר. מעט לפני זמן ההמראה הודיע הטייס כי הטיסה לא תוכל לצאת לדרך עקב חריגה של 300 קילוגרם במשקל שנגרמה מנוכחותם של "נוסעים כבדי משקל", ושמספר נוסעים יאלצו לרדת ממנה ולהסתפק בפיצוי ובטיסה חלופית.

מכיוון שהחברה הציעה פיצוי של 100 ליש"ט בלבד, הטייס לא הצליח למצוא במטוס מתנדבים שיסכימו לרדת מהטיסה. בשלב מסוים הסכום עלה ל-200 ליש"ט לאדם בזכות מגבית, וארבעה נוסעים הסכימו לרדת ממנו. סיימון ליי, מהנדס בן 40, טוען כי הוא עצמו תרם מכספו לנוסעים שירדו מהטיסה. "זה אירוע מביך לחברת איזיג'ט", מסכם ליי. "אני וחבריי שילמנו מחיר גבוה יותר כדי לצאת לג'נבה וליהנות מחופשת הסקי שהזמנו".

"בתחילה הודיעו שהמטוס חורג ב-300 קילוגרם והטייס ביקש שכמה מהנוסעים יתנדבו לרדת מהמטוס", הוא הוסיף. "הפיצוי שהוצע היה של 100 ליש"ט אבל אף אחד לא רצה לקבל אותו. לבסוף קבוצת נוסעים בחלקו הקדמי של המטוס העלתה את הסכום ל-200 ליש"ט לנוסע באמצעות מגבית, כדי לשכנע ארבעה נוסעים לרדת מהמטוס ולעבור לטיסה מברמינגהם. לאחר מכן התגייסו שאר נוסעי המטוס למגבית כדי להחזיר לחבורה בקדמת המטוס".

ליאור אלוני, דובר חברת התעופה איזיג'ט בישראל, מוסר: "חברת התעופה איזיג'ט מאשרת שטיסת EZY7279 מליברפול לז'נבה ב- 17 בינואר הייתה מעל למשקל המותר כתוצאה מיחס לא צפוי בין נשים וגברים על המטוס (135 גברים ו- 19 נשים בלבד) וכן 25 אחוז משקל מטען מעבר לרגיל. בנסיבות אלה נדרשים מתנדבים שיסכימו לרדת מהמטוס ואיזי ג'ט הציעה 100 ליש"ט פיצוי וטיסה חלופית למי שיתנדב. ארבעה נוסעים התנדבו לרדת מהמטוס והטיסה המריאה זמן קצר לאחר מכן. איננו יודעים על כל הסדר בין הנוסעים בנוגע לכך. לאיזיג'ט יש מדיניות ברורה בנוגע להתנהלות במצבים מסוג זה ולכן הנוסעים לא נדרשים לבצע כל פעולה בנדון. בטיחות הנוסעים וצוות המטוס נמצאים בראש סדר העדיפות של החברה ואיזי ג'ט פועלת באופן מלא בהתאם לתקנות הבטיחות".