אנליסטים: "בחירות 2013 - קוקטייל של חוסר ודאות לשוק"

יניב פגוט מקבוצת איילון: "משימת הקיצוץ התקציבי הופכת במציאות הפוליטית החדשה לקשה מאד" ■ באלפא פלטינום אופטימיים: "הפער בין השוק המקומי לחו"ל ייסגר בימים הקרובים"

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, התייחס אמש (ג') לתוצאות מדגמי הבחירות ואמר כי "משימת הקיצוץ התקציבי הופכת במציאות הפוליטית החדשה ממשימה קשה למשימה קשה מאוד ואילו העלאות מיסים מתרחקות אף יותר. בבוקר שאחרי הבחירות ברור פחות מתמיד מי יהיה שר האוצר החדש וכיצד יצליח ראש הממשלה לרצות את בליל האידואולוגיות של השותפים הקואליציוניים החדשים ולהניע את אישור התקציב לשנתיים הקרובות".

באשר לתוצאות, הליכוד-ביתנו ספגה מכה בבחירות לכנסת ה-19, כשהרשימה זכתה ל-31 מנדטים בלבד. המנצח הגדול של הבחירות הללו הוא יאיר לפיד, עם 19 מנדטים ל"יש עתיד". העבודה בראשות יחימוביץ' זוכה ל-15 מנדטים בלבד. לאחר ספירה של 99% מהקולות, מסתמן שיוויון בין גוש הימין לשמאל (כל אחד עם 60 מנדטים). (לסיפור המלא)

"לשוק ההון והמשקיעים חשובות יכולות שלטונית כמו משילות מוגברת ואחריות פיסקאלית", הוסיף פגוט. "שם נראה ממבט ראשוני כי הדברים נראים הרבה פחות מבטיחים. בחירות 2013 מספקות הערב קוקטייל חזק של חוסר וודאות כלכלי לשווקים ושווקים כידוע שונאים קוקטיילים בעלי מינון גבוה של חוסר וודאות. נראה כי מדובר בחגיגה לדמוקרטיה אולם ממש לא לשווקים הפיננסים".

מנגד, רן שחר, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אלפא פלטינום, מעריך כי התוצאות חיוביות לשוק: "עקב כניסתם של שחקנים חדשים למרכז הבמה הפוליטית, עלייתו של השיח הכלכלי והאפשרות לחידוש המו"מ עם הפלסטינים, אנו חוזים כי בימים הקרובים הבורסה תתנהל בסנטימנט חיובי, כל זאת בכפוף לתוצאות האמת. אנו מעריכים שבימים הקרובים יסגר הפער בין השוק המקומי לשווקים בחו"ל".

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו, התייחס גם לתוצאות הבחירות, ואמר: "מבחינה כלכלית השינוי הפוליטי הוא שינוי חיובי. לפיד וגם בנט יתנו לנתניהו כתף על מנת לבצע קיצוצים תקציביים ולהטיל מיסים חדשים על מנת ולשמור על הצמיחה בישראל ולשנות את סדר העדיפויות בישראל. יש הבנה כי מעמד הביניים הוא לא פרה חולבת".

"יחד עם זאת, יהיה יותר מטבעי להניח שהממשלה הבאה תעשה מאמצים לשמור על הצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל, לשימור המשך העלייה ברמת החיים. אני מעריך כי השוק יראה את הממשלה הזו בחיוב כממשלה עם יכולות גבוהות יותר להתמודד עם האתגרים הכלכליים של מדינת ישראל", סיכם.