האב יצא, הבן נכנס: 7 חודשי מאסר בפועל לברק הירשזון

‎הירשזון הבן הורשע בנהיגה בשכרות ובגרימת חבלה, וייכנס לכלא לאחר שאביו רק השתחרר ממנו ■ יפצה ב-25 אלף שקל את חברתו לשעבר שנפגעה בתאונה

‎‎האב יצא, הבן ייכנס: בית המשפט לתעבורה בתל-אביב גזר הבוקר (ד') 7 חודשי מאסר בפועל על ברק הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, שהורשע בנהיגה בשכרות וקלות-ראש ובגרימת חבלה של ממש.

עוד קבע בית המשפט כי הירשזון יהיה פסול מנהיגה למשך 72 חודשים, וכי עליו לשלם לחברתו לשעבר, נועם סלומון, שנפגעה אנושות בתאונה, פיצוי בסך 25 אלף שקל.

גזר הדין ניתן שבוע לאחר שהירשזון האב השתחרר מבית הכלא, לאחר שריצה 3.5 שנות מאסר. זאת, בעקבות הרשעתו בגניבת מיליוני שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) שעמד בראשה.

השופט שמואל מלמד כתב בגזר הדין כי לאחר התאונה ברק הירשזון נמנע מלקחת אחריות על מעשיו. "במהלך כל דבריו לא התייחס הירשזון לגורם קרות התאונה - עבירת השכרות... כאשר בית המשפט שאל את עמדתו של לעניין השכרות והעובדה שמדובר בפעם השנייה שהוא הורשע בנהיגה בשכרות, תשובתו הייתה 'טעות'", ציין השופט.

לדברי השופט, מדובר בגישה פשטנית של הירשזון ובתפיסה קלוקלת של מעשיו. "בית המשפט סבור כי הירשזון היה צריך לבטא סלידה ולהוקיע את התנהלותו עובר לקרות התאונה. הירשזון נמנע מכך... בהיעדר הפנמה לחומרת עבירת השכרות, שהיא הגורם לכל רע, לא יהיה תיקון", נכתב בגזר הדין.

החברה נפצעה אנוש

‏הירשזון הבן הורשע באפריל האחרון כי בעת שרכב על אופנועו עם נועם סלומון, חברתו באותה תקופה, הוא ביצע עבירות של נהיגה בקלות-ראש, גרימת חבלה של ממש ונהיגה בשכרות.

התאונה הביאה לפציעתה האנושה של סלומון, אותה הרכיב כאמור הירשזון על האופנוע. כיום נמצאת סולומון בשיקום יומי בבית-החולים תל-השומר, כאשר היא מתניידת בכיסא גלגלים ומתקשה בביצוע פעולות יומיומיות.

‏לפני שבוע וחצי העיד ברק הירשזון להגנתו במסגרת שלב הטיעונים לעונש, בניסיון שלא להכנס למאסר. בין היתר התייחס ברק הירשזון למצבו הנפשי הקשה, שלדבריו קדם לתאונה, לאחר שאימו נפטרה בהיותו ילד, ואביו נכנס לכלא לשנים ארוכות כשהיה בן 25. "אבא שלי גידל אותנו, והיינו קשורים. אבא נכנס למאסר בגיל 68. אני זוכר שלא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות, במיוחד אחרי מה שקרה עם אמי. אני זוכר ששאלתי את עצמי איך אני מגן עליו שלא יקחו אותו ממני", אמר.

‏הירשזון הנרגש גם תיאר את הרגעים שקדמו לתאונה וכיצד חייו התהפכו באחת. "היה לנו יום כיפי, שאיש לא האמין שכך הוא ייגמר. אני זוכר את הרגעים האחרונים. יצאנו מבית-הקפה ונסענו לכיוון הבית, ואז קרה אסון, בו אני מחזיק את החברה שלי בין החיים למוות, מהרגע הכי שמח לרגע הכי עצוב, חוסר מחשבה וקלות-דעת, שמביאים אותנו לדברים איומים. איך שנייה קטנה של חוסר אחריות יכולה להביא משפחות לסבל כה רב. נהגתי בקלות-ראש, היום אני מבין את מהות העבירה יותר מפעם". ‏‎‎‏