אפריקה נכסים מכרה את חלקה בנכס ברחובות ב-66 מ' ש'

הרוכשות הן חברת אמות השקעות שרכשה את החלק הארי מחלקה של אפריקה נכסים, 40.8% בעבור כ-61 מיליון שקל וחברה בבעלות עו״ד אפי שפיטלני שרכשה את שאר הזכויות

אפריקה נכסים, מקבוצת אפריקה ישראל, חתמה על הסכם למכירת אחזקותיה (45%) בפארק העסקים רחובות לשותפיה בפרויקט בעבור 66 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). הרוכשות הן חברת אמות השקעות שרכשה את החלק הארי מחלקה של אפריקה נכסים, 40.8% בעבור כ-61 מיליון שקל וחברה בבעלות עו״ד אפי שפיטלני שרכשה את שאר הזכויות (4.2%) במתחם בתמורה לכ-5 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה תחזיק אמות השקעות ב-90.8% מהנכס.

מחברת אמות השקעות נמסר כי: "הרכישה בוצעה ממקורותיה העצמיים של החברה וכי סך ההכנסות נטו (NOI) הצפויות מהרכישה עומד על כ-5.2 מיליון שקל לשנה, בתוספת מע"מ". את אמות בעסקה ייצגו עורכי הדין שי עדולם ואיציק וטנשטיין מפישר בכר חן ושות'.

פארק העסקים רחובות, הממוקם ברחוב אפשטיין בעיר, כולל מבנה אחד המיועד לתעשייה שנבנה בשלבים על ידי קבוצת אפריקה ישראל ובנייתו הושלמה לפני כעשור. פארק העסקים כולל שטח מבונה של כ-48 אלף מ"ר, מתוכם, שטחים להשכרה של כ-33.4 אלף מ"ר, המושכר לשוכרים שונים בניהם חברות היי טק, מרכזים תפעוליים ולוגיסטיים, מחסנים ומעבדות רפואיות. המתחם מניב דמי שכירות של כ-12 מיליון שקל בשנה.

מאפריקה נכסים נמסר כי: "היות וכנגד פארק העסקים רחובות לא הייתה התחייבות אשראי כלשהיא הרי, שכל המזומנים הנובעים מהעסקה ישמשו לחיזוק מיצובה הפיננסי של החברה". עוד על פי הדיווח של אפריקה נכסים לבורסה: "החברה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2012, כתוצאה מהשלמת העסקה, רווח בסך של כ-2 מיליון שקל".

אבי ברזילי, משנה למנכ"ל אפריקה ישראל נכסים אמר בעקבות החתימה על העסקה כי: "הנכס נמצא בתפוסה מלאה, והגענו למסקנה שזה הזמן למכור. אפריקה ישראל נכסים מממשת נכסים אשר הושבחו על ידה במשך השנים, כחלק מפעילותה העסקית השוטפת. לצד השבחת הנכסים ומימושם בתמורה ראויה ממשיכה אפריקה ישראל נכסים בפיתוח פרויקטים חדשים בארץ ובאירופה לצד התמודדות במכרזי BOT מובילים בישראל. העסקאות אותן השלימה לאחרונה החברה יאפשרו לה להגביר את קצב פיתוח הפרויקטים החדשים בארץ ובאירופה בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלה".