חזית מול קלוג'ס: יוניליוור במבצעים על חטיפי הדגנים

זאת על רקע השקת חטיפי קלוג'ס בישראל, שיופצו ע"י שסטוביץ ■ יוניליוור: מדובר במבצעי תחילת השנה

האם חברת יוניליוור מנסה לחסום את כניסתה של חברת שסטוביץ לקטגוריית חטיפי הדגנים לילדים? מזה כמה שבועות נמכרים כל מותגי חטיפי הדגנים של תלמה כמו קוקומן, שוגי ואחרים, הנמצאים בבעלות יוניליוור, במבצעים בכל רשתות השיווק.

מבצעי המכירה החלו לקראת כניסתה של חברת שסטוביץ לקטגוריה עם מותגי קלוג'ס. שסטוביץ שיווקה עד כה את חטיף Free למבוגרים ולא שיחקה בקטגוריית הילדים.

כניסתה של שסטוביץ לקטגוריה, בימים אלה ממש, אינה דבר של מה בכך, לאור נתחי השוק המשמעותיים שתופסים מותגי קלוג'ס בעולם. לפי נתוני קלוג'ס, החברה מחזיקה בנתח שוק כספי של 28% באנגליה ובצרפת ובנתח שוק מרשים עוד יותר 42%-45% באיטליה, בספרד ובקפריסין. בישראל, שסטוביץ קבעה כיעד להשיג נתח שוק של 40% מהקטגוריה תוך שנה.

בישראל שולטת חברת יוניליוור ב-97.6% מהקטגוריה המגלגלת 72.2 מיליון שקל בשנה, כך לפי סטורנקסט. מדובר בקטגוריה רווחית במיוחד, ויוניליוור מבקשת כנראה לחסום את התחרות עוד בטרם החלה.

ברשתות השיווק אומרים כי המבצעים הם ביוזמה של יוניליוור וממומנים על-ידי החברה. "הספק מממן את המבצעים. קלוג'ס נכנס כשחקן חדש לשוק, הוא עושה השקה במחיר של 15 שקל, ותלמה הורידו את המחיר ל-15 שקל. הם הורידו את המחיר הרבה לפני כדי לחסום את קלוג'ס, והמחיר יירד עוד הרבה יותר", אומר אחד הקמעונאים ל"גלובס".

מבדיקת "גלובס" עולה כי בחלק מהרשתות נמכרת אריזה במחיר של 14 שקל. יצוין כי קודם לכן נמכרה אריזה במחיר של 17-19 שקל, ובחלק מנקודות המכירה במחיר גבוה אף יותר.

לדברי הקמעונאי, המבצעים צפויים להימשך גם בחודש פברואר. "תלמה נהנו 10 שנים בתחום בלי תחרות, ועכשיו, כשיש תחרות, רואים שהמחירים יכולים להיות יותר נמוכים. זה רק מוכיח שהקטגוריה עתירת רווח", הוא אומר.

תמיכה נוספת לשיעורי הרווח הקטגוריה ניתן לקבל מהעובדה שאותם חטיפי תלמה נמכרו רק לפני שנה במחיר של 10 שקל ליחידה באזור בית-שמש, כפי הנראה על רקע רצונה של החברה להגביר מכירות בשל חולשה זמנית.

שסטוביץ תשיק 3 חטיפים של קלוג'ס בקטגוריה: חטיפי "רייס קריספס" - חטיף דגנים פצפוצי אורז; חטיפי "קוקו פופס" - חטיף דגנים פצפוצי אורז שוקולד; וחטיפי "פרוסטיס"- חטיף דגנים קורנפלקס. חטיפי הדגנים של קלוג'ס מכילים 90 קלוריות ליחידה ומתהדרים ב-136 מ"ג סידן לחטיף.

שוק חטיפי דגני הבוקר רשם בשנת 2012 גידול של 4.4% והסתכם ב-234.6 מיליון שקל. קטגוריית חטיפי הדגנים למבוגרים מהווה את עיקר המכר בשוק - 163.5 מיליון שקל מתוך 234.6 מיליון שקל.

חברת ליימן שליסל מחזיקה ב-27.5% מהקטגוריה עם המותג נייצ'ר וואלי; אחריה קבוצת שטראוס, המחזיקה עם המותג אנרג'י 24.4% מהקטגוריה; והשחקנית השלישית בקטגוריה היא קבוצת אסם, המחזיקה ב-15.5% מהקטגוריה עם המותג פיטנס.

בזמן שהמכירות של יוניליוור בקטגוריית חטיפי הדגנים לילדים עלו בשנה האחרונה ב-6.3%, מכירות החברה בקטגוריית החברה למבוגרים צנחו ב-25%.

מכירותיה של רשת שופרסל בשוק עם המותג הפרטי שופרסל ירדו בשנת 2012 ב-22.4%, והיקף המכירות המותג הפרטי הסתכם ב-5.6 מיליון שקל בלבד.

מתלמה נמסר: "חודש ינואר הינו באופן מסורתי חודש של מבצעי תחילת שנה. בנוסף, בחודשים האחרונים השקנו 4 מוצרים חדשים גם תחת המותג 'מיקספלקס' וגם תחת המותג 'עוגי'. מבצעי המכר נועדו לעודד את קהל הצרכנים שלנו לנסות אותם".

חטיפי הדגנים
 חטיפי הדגנים

חטיפי דגנים לילדים ולמבוגרים
 חטיפי דגנים לילדים ולמבוגרים