ציפי לבני: אם צריך שדרכנו תהיה מרתון - אז מרתון

לבני: "אנחנו עדיין לא יודעים איזו ממשלה תקום כאן ולכן אני מבקשת ומראש אומרת – לא אתייחס לכל מיני הרכבים ואיפה נהיה ומה נעשה. דבר אחד ברור – נכנסנו עם אג'נדה ברורה וכל מקום שבו נהיה זו תהיה האג'נדה שלנו אותה נקדם"

על רקע האכזבה הקשה מתוצאות הבחירות שעניקו ל"תנועה" 6 מנדטים בלבד, כינסה היום יו"ר המפלגה ציפי לבני, ישיבת סיעת ראשונה. בעוד מספר 2 שלה, עמרם מצנע, קרא בעמוד הפייסבוק שלו לנתניהו להזמין את התנועה לשבת בקואליציה, סירבה לבני להתייחס לסוגייה, אולם גם לא פסלה את האפשרות. "אנחנו עדיין לא יודעים איזו ממשלה תקום כאן ולכן לא אתייחס לכל מיני הרכבים ואיפה נהיה ומה נעשה. דבר אחד ברור: נכנסנו עם אג'נדה ברורה וכל מקום שבו נהיה זו תהיה האג'נדה שלנו אותה נקדם", אמרה לחברי הסיעה.

בסיעת "התנועה" נרשמה אכזבה קשה בקרב ששת חברי הכנסת שעזבו את קדימה על מנת לחבור ללבני, ושובצו במקומות לא ריאליים, על אף שהביאו עימם כנדוניה את כספי מימון המפלגות. על פי תוצאות הבחירות, פרט למאיר שטרית ששובץ כמספר 5, שאר חברי הכנסת - יואל חסון, רחל אדטו, אורית זוארץ, שלמה מולה, מגלי והבה ורוברט טיבייב - נותרו מחוץ למשכן בקדנציה הבאה.

"אתם רואים לפניכם כרגע את הנבחרת שעד הספירה הסופית תהיה סיעת התנועה בכנסת", המשיכה לבני בישיבת הסיעה. "אתם רואים לפניכם את האנשים בעלי הניסיון הרב ביותר בפוליטיקה, בוודאי יותר מכל מפלגה אחרת. אני גאה מאוד בכל האנשים שעומדים כאן לצידי, הם יובילו יחד איתי את כל הנושאים החשובים בעינינו. זה לא סוד שנכנסנו מאוחר למירוץ ולא סוד שהאמנו שהנושא שאנחנו מאמינים בו ולא נפסיק לרגע להאמין בו - הנושא המדיני - יקבלו ביטוי גדול יותר, אבל זו הדמוקרטיה".

לבני ניסתה להציג בפני חברי הסיעה גם צד חיובי: "יש שני דברים שאף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו. הדבר הראשון הוא שהעלנו לסדר היום של ישראל את הנושא המדיני. חזרתי ואמרתי ששלום הוא לא מילה גסה, שנפעל להשיגו ושנילחם על הנושא הזה. זו לא סיסמת בחירות אלא מהות, וכך נמשיך לעשות. הדבר השני שאף אחד לא יוכל לקחת מאיתנו הוא שכפי שאמרתי ביום כניסתי - המטרה היא להגדיל את הגוש שיעמוד מול הימין הקיצוני. האשימו אותנו שאנו מפצלים את הגוש והנה, עם פרסום תוצאות הבחירות, מתגלה שכניסתנו יצרה תיקו וחיזקה את הגוש המתון בישראל. הענקנו לאנשים, שלא היה להם למי להצביע, פתרון והם באו להצביע. שני ההישגים האלו חשובים במערכת הבחירות הזו".

יו"ר התנועה התייחסה שוב לשמועות כי בכוונתה לעזוב את המפלגה ביום שאחרי הבחירות ואמרה: "אנחנו נמצאים בתחילת הדרך, לכל אלו שאמרו 'הם יילכו ולא יישארו', אנחנו מבינים שיש כאן דרך ארוכה ולעיתים חוטפים בדרך, אנחנו מתכוונים להמשיך במאבק ואם זה צריך להיות מרתון, אז זה יהיה מרתון. נמשיך לבנות את התנועה שנמצאת רק בתחילת דרכה, זה יהיה הבסיס שלנו כלפי כל המגזרים בכל שכבות האוכלוסייה. הסדר מדיני הוא חלק מהצרכים והאינטרסים של ישראל ונמשיך להניף את הגדל הזה ונגרום לאחרים להניפו גם".