נגד רצון היו"ר: אושר מינוי סמנכ"ל משאבי אנוש ברשות השידור

יראון רופין נבחר לתפקיד ע"י הוועד המנהל, וזאת אף שיו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, הצביע נגד המינוי

יראון רופין יתמנה לסמנכ"ל כוח-אדם ברשות השידור. איש רשות השידור הוותיק נבחר ברוב קולות לתפקיד על-ידי הוועד המנהל, אולם יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, הצביע נגד המינוי.

גילת היה היחיד שהתנגד למינוי של רופין, שלא התמנה לתפקיד באמצעות המסלול של ועדת איתור או דרך בחינה של חברת השמה. רופין נתמך על-ידי המנכ"ל יוני בן-מנחם ונחשב למקורבו. יתר חברי הוועד המנהל ברשות השידור הצביעו בעדו.

במשך יותר משנה וחצי חיפשו ברשות אחר מועמד לתפקיד. תחילה הציב עצמו רופין כמועמד, ואולם בשל סיבות טכניות לא התייצב בפני ועדת האיתור.

בהמשך, לאחר שלא הוחלט על שם מוסכם, נמשך התהליך, ורופין, שהתמנה בשנת 2011 למנהל שירותי המינהל בטלוויזיה, לא התמודד. פעם אחר פעם נדחו מועמדים חיצוניים לתפקיד, ורק כעת, לאחר שנערך מכרז פנימי לתפקיד, חזר רופין לתמונה, הציג את מועמדותו וקיבל את המינוי, זאת כשהוא נתמך על-ידי יתר חברי הוועד המנהל ובן-מנחם.

רופין, 63, היה אמור לפרוש מרשות השידור במסגרת הרפורמה המתוכננת. בעברו שימש כיו"ר הוועד המשולב של רשות השידור, כמבקר פנים וכעורך חדשות. בתפקידו האחרון שימש כמנהל שרותי המינהל בטלוויזיה של רשות השידור.

ההנחה היא כי גילת ביקש למנות לתפקיד הרגיש, שמבוקר רבות על-ידי מבקר המדינה, אדם חיצוני. זאת לאור העובדה שמנהל כוח-האדם יהיה גורם משמעותי ברפורמה הצפויה ברשות השידור, במסגרתה יפרשו מאות עובדים.

ברשות השידור סירבו להגיב. גם רופין לא הגיב לדברים.