קמרון: "בריטניה לא מעוניינת באיחוד פיסקלי באירופה"

ר"מ בריטניה בכנס דאבוס: "אני מבקש רפורמה ושינוי לא רק לבריטניה אלא גם שינוי לאירופה כולה"

"אירופה מתקדמת לאיחוד פיסקאלי ובנקאי במסגרת האירו ובריטניה באמת ובתמים איננה מעוניינת להצטרף. עלינו להתחיל לדבר על מתכונת חדשה של אירופה, איפה שבריטניה יכולה להצטרף. אני מבקש רפורמה ושינוי לא רק לבריטניה אלא גם שינוי לאירופה כולה" - כך אמר היום (ה') דייוויד קאמרון, ראש ממשלת בריטניה, בנאומו במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי.

"סוגיית הפרישה של בריטניה מהאיחוד נמצאת על השולחן זה זמן רב ואין טעם להסתירה וצריכים להתמודד איתה. אני סבור כי החלופה המסוכנת ביותר עבור בריטניה, וגם עבור אירופה, היא לא לעשות כלום ולהמשיך כאילו שום דבר לא קורה. חייבים לעשות משהו, כמו משאל עם. חייבים לנהל דיאלוג אמיתי וכנה ופתוח. עמדתי ברורה: אם האיחוד האירופי הולך לכוון של 'מדינה אחת', אני לא מסכים ואני חושב שזה לא טוב לאירופה, לבטח לא טוב לבריטניה, וכמובן שבריטניה לא צריכה להצטרף לפרויקט שכזה", הוא הסביר.

קמרון קרא לקיצוצי תקציב במטרה להפחית גירעונות, השקעות בחינוך והקלות למגזר העסקי בדמות ביטול או הורדת "מסים מיותרים", והוסיף כי "זה בדיוק מה שבריטניה עושה זה 3 שנים".

קמרון הדגיש כי שני מהלכים החשובים של האיחוד בעשור האחרון היו מהלכים בריטיים: "השוק האחיד (Single market) שהוא השוק הגדול בעולם שלצערי עדיין אין איחוד מוחלט לרבות בתחום השירותים וגם 'הגדלת' הגוש תוך הכנסת כל מדינות המזרח. יתרה מזו, בריטניה תורמת כספים לעומת כמה שהיא מקבלת".

לגבי המצב הגיאו-פוליטי אמר קאמרון כי "אנו נמצאים במאבק מר מול כל מיני ארגוניים רצחניים ואידיאולוגיות מרועלות. עלינו להיות קשים אבל גם סובלניים. הצרפתים רשאים לפעול במאלי. עלינו לשלב פתרונות צבאיים יחד עם פתרונות פוליטיים ודיפלומטיים, תוך תמיכה בדמוקרטיות. אירועים כמו האביב הערבי הוא הפתרון ולא הבעיה".

דאבוס
 דאבוס