חששות בארה"ב מהסלמה ביחסים עם קוריאה הצפונית

מזכיר המדינה האמריקני לאון פנטה מזהיר מפני התוקפנות של קוריאה הצפונית, אך מדגיש כי הפנטגון ערוך לכל פרובוקציה ■ ובכינוס העולמי בדאבוס נפגש הנשיא שמעון פרס עם יו"ר סבא"א והזהיר: "איראן היא איום רציני"

אחרי יומיים של התגרויות מצד קוריאה הצפונית, בוושינגטון לא נשארים אדישים ונראה שרף הלחץ שם עולה. שר ההגנה האמריקני לאון פנטה אומר היום כי הוא "מודאג מאוד מהניסוי הגרעיני שתקיים קוריאה הצפונית". השבוע איים האו"ם בהטלת סנקציות על המדינה הקומוניסטית בעקבות שיגור ניסוי לטיל בעל טווח של 1,000 ק"מ.

"ארה"ב מודאגת מאוד מהצהרות קוריאה", אמר השר פנטה במסיבת עיתונאים בפנטגון. "הפעולות שמבצעת פיונגיאנג יפרו את הנחיות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ירחיקו את קוריאה הצפונית מהקהילה הבינלאומית, ולא יעשו דבר פרט לסיכון התקווה לשלום". לצד החששות האמריקנים מהסלמה במתיחות מול המדינה הגרעינית, הרגיע פנטה את הציבור האמריקני והצהיר כי "הפנטגון ערוך לחלוטין להתמודד עם כל סוג של פרובוקציה מצד פיונגיאנג".

הגוף הבטחוני הבכיר בממשלו של קים ג'ונג און הבהיר היום כי: "איננו מסתירים את העובדה שהטילים ארוכי הטווח, הלוויינים והניסוי הגרעיני יהיו מכוונים כולם נגד ארצות הברית".

בינתיים בדאבוס: הנשיא פרס מזהיר מהגרעין האיראני

על רקע המתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג, נועד נשיא המדינה שמעון פרס בדאבוס עם מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו. הנשיא הדגיש בפני יו"ר סבא"א את הסכנה בתכנית הגרעין של איראן, ובחשיבותן של הסנקציות בעצירת שאיפותיה האטומיות של הרפובליקה האיסלאמית.

"איראן היא איום רציני, ועליה להבין כי העולם הוא רציני בכוונותיו וכי כל האופציות מונחות על השולחן", אמר פרס לאמאנו שהשיב - "אני עושה כמיטב יכולתי לממש את האחריות שניתנה לי".