הצעת נתניהו ללפיד: תיק האוצר או תיק החוץ

יושב ראש יש עתיד מצוי כעת בדילמה, לאחר שעל פי מקורבים לראש הממשלה וללפיד, נתניהו הציע לו אמש בפגישתם או את תיק האוצר או את תיק החוץ ■ גורמים בסביבתו: הוא ידרוש את תיק החוץ

דילמת התיק הבכיר: בעוד המשא-המתן הקואליציוני טרם נפתח באופן רשמי, נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר מנסה להרכיב בראשו את הממשלה הבאה: את הבחירה הראשונה נתן אתמול נתניהו ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

ב"ידיעות אחרונות" מדווח, על-פי מקורבים לשני האישים, כי במהלך פגישתם אתמול במעון ראש הממשלה, הציע נתניהו ללפיד לבחור אם להיות שר האוצר או שר החוץ בממשלה הבאה. גורמים בסביבת לפיד העריכו אמש כי הוא ידרוש את תיק החוץ.

אפילו בכירי מפלגתו של נתניהו לא ידעו אתמול על היוודע הפגישה עד פרסומה. נתניהו בחר לקיים אותה במעונו ברחוב בלפור באופן דיסקרטי ולא במשרדו, ולפיד הגיע אליה לאחר שהלך לאימון קראטה בשעות הבוקר. על-פי ההודעה המשותפת שיצאה לאחר הפגישה, שנערכה שעתיים וחצי, היא התנהלה "באווירה טובה מאוד" וכי השניים כבר קבעו להיפגש בשנית. גם תיק הביטחון עומד בפני לפיד אך ככל הנראה הוא לא מתעניין בו.

במקביל, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, אמר אתמול לראשונה כי תיק החוץ לא רשום על שמו בטאבו. גורמים בליכוד טענו כי "זו חוצפה שאיווט שריסק את הליכוד ודירדר את מפלגתו ל-11 מנדטים ידרוש את תיק החוץ".