השטחים מתחממים: פצועים מאש צה"ל בעזה, מחאות בגדה

ברצועה דיווחו על כמה נפגעים מירי ליד חלקה הצפוני של גדר המערכת ■ במקביל, חסמו פלסטינים את הכניסה לאחת ההתנחלויות בגוש עציון ואחרים הקימו מחדש את המאחז שפונה ונהרס השבוע בשטח שבין מבשרת ציון לירושלים

הבחירות שנערכו השבוע השיבו לשולי סדר היום את הקיפאון המדיני, אבל בשטחים נמשכות הפרות הסדר בהתאם למגמת ההסלמה שגוברת שם בחודשים האחרונים. סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי 4 בני אדם נפצעו בינוני אחר-הצהריים מאש צה"ל בצפון רצועת עזה. במקביל, הגיעו עשרות פעילים להריסות המאחז הפלסטיני "באב אל-כראמה" ("שער הכבוד") שפונה לפני כמה ימים על-ידי כוחות הביטחון והחלו להקימו מחדש.

לפי הדיווח, קיימו הפעילים במקום את תפילות יום השישי המוסלמיות, הקימו מחדש את האוהלים ונטעו עצי זית. העלייה על הקרקע במקום זה נועדה, לפי ראשי היוזמה, להביע את מחאתם לנוכח התקדמות בניית גדר ההפרדה סביב הכפר בית איכסא שבין מבשרת ציון לירושלים וניתוקו מהבירה.

לטענתם, גרם תוואי המכשול להפקעת 96% מאדמותיו החקלאיות של הכפר.

גוש עציון: פלסטינים חסמו כביש והניפו דגל אש"ף

הפרת סדר נוספת התרחשה בשעות הצהריים בפתח ההתנחלות אלעזר שבגוש עציון. למקום הגיעו פעילים שהניפו מול שער הכניסה ליישוב את דגל פלסטין וקראו לשחרר את האסירים הכלואים בבתי הסוהר בישראל.

לטענת הפלסטינים, פוזרו המפגינים על-ידי כוח צבא שהוזעק למקום - לא לפני שבין הצדדים התפתח עימות. בדובר צה"ל אישרו כי כ-30 פלסטינים שחסמו את הכניסה לאלעזר התבקשו לעזוב את המקום, אך הדגישו כי לא ידוע על כל עימות שפרץ שם.