שופרסל משיקה מחדש את האתר - ללא הוזלה דרמטית

באתר, ששמו שונה ל"שופרסל אונליין", הרשת שמה דגש על ממשק מהיר, התאמה אישית להעדפות הלקוחות ופירוט תזונתי ■ האם זה יגרום לצרכן להצביע בעכבר?

מלחמת רשתות השיווק ממשיכה להתנהל, במקביל אך בנפרד, גם במרחב המקוון - והיום (א') מודיעה שופרסל על השקה מחודשת של אתר הקניות המקוון שלה תחת השם "שופרסל ONLINE". האם באמת מדובר בחידוש של האתר, הפועל כבר לא מעט שנים - או שמא בשינוי קוסמטי?

כבר שנים לא מעטות מפעילות רשתות המזון הגדולות, מגה ושופרסל, אתרי סחר מקוונים - אולם נוחות השימוש בהם הייתה מוגבלת, ההיצע חלקי, והמחירים יקרים. בתקופה האחרונה נוספו שחקנים כמו רמי לוי (באזורי חלוקה מוגבלים למדי), יינות ביתן ועדן טבע מרקט, ונראה כי הזירה מתעוררת לחיים מחודשים.

אם בעבר הייתה התפיסה הרווחת כזו לפיה הצרכן המקוון יסכים לספוג כמעט כל עלות כדי לערוך את קניותיו מרחוק, והרשתות כלל לא טרחו לנסות ולמשוך לקוחות לקנייה מן הסוג הזה, הרי שכעת נראה שהמלחמה על לקוחות - ובכללה גם מלחמת המחירים - הולכת וקונה לה מקום גם באתרי האינטרנט. אלה עוברים בזה אחר זה סבבים של שדרוג והצעות ערך מוסף לצרכן, מתוך הבנה שהנראות שלהם הולכת וגדלה, שקהל הלקוחות הפוטנציאלי מתרחב, ושאין מנוס מליישר קו עם המקובל בעולם המערבי.

על רקע זה נוקטת שופרסל את המהלך הנוכחי ומציעה אתר מחודש. ההבדל, מספרים ברשת עצמה, הוא בעיקר בכלים החכמים שמספק האתר כעת, בניסיון לייעל את הליך הקנייה.

מעתה, כך על-פי מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, יציע האתר גם הצעות חכמות לקהל הלקוחות - כמו הצעה לחלופות זולות יותר של מוצרים, לרבות מבצעים וקופונים; אפשרות לחלופה בריאה יותר; "יועץ אישי" המאזכר מוצרים שהלקוח צורך בדרך-כלל, ובאופן כללי - השלמה מהירה יותר של סל הקניות.

בנוסף מציג האתר את המגוון המעודכן מהחנות שתספק ללקוח את המוצרים, כך שהלקוח יראה בזמן אמת אם המוצרים שברצונו לרכוש קיימים בחנות.

המחיר באתר לא זהה למחיר בסניפים

יתרון נוסף הוא בהיקף המידע ללקוח: במסגרת הפרויקט להקמת האתר החדש העשירה שופרסל את קטלוג המוצרים של הרשת והוסיפה לכל אחד מהמוצרים מידע שימושי כמו ערכים תזונתיים, מרכיבי מזון, סיווגים מיוחדים (כמו נטול גלוטן) ועוד.

גם בסוגיית המחיר - אולי המכרעת ביותר מבחינת הצרכנים של ימינו - טוען אברכהן לשינוי: "שופרסל הוזילה מחיריהם של עשרות מוצרים באתר החדש".

את הקביעה הזו מעניין יהיה לבדוק בהמשך, בעיקר על רקע התפתחותם של אתרי השוואת המחירים בין רשתות המזון אשר הביאו קץ לאדישות סביב הנוהג המקובל - לתמחר את המוצרים ברשת גבוה משמעותית ממחיריהם בחנויות.

כעת, כשהשוואת סלי קניות מקוונים מהירה יותר באמצעות אתרים כמו מייסופרמרקט (mysupermarket.co.il), ניתן יהיה לבדוק את הטענות בקלות יתרה, ולהיווכח לא רק אם שופרסל מציעה מחירים נמוכים יותר - אלא גם, ובעיקר, האם המתחרות מצטרפות לתחרות.

הזמנת סל מוצרים
 הזמנת סל מוצרים