גאדג'טים: לפטופ-טאבלט של סוני - יקר, ולאן נעלם העכבר?

ה-Vaio Duo 11 של סוני נמכר במחיר לא הגיוני יחסית לתמורה שהוא מספק. הוא מתאים בעיקר לעבודה על שולחן ולמי שהצורך שלו בטאבלט הוא משני

מחשבים היברידיים המשלבים טאבלט ולפטופ, התחילו להגיע למדפי החנויות כבר ב-2012, אבל הטפטוף הזה יהפוך בחודשים הקרובים למגמה של ממש. לסמסונג ואסוס מצטרפת עכשיו בישראל חברת סוני עם דגם Vaio Duo 11.

טאבלט: השילוב בין טאבלט ללפטופ נשמע מוצלח על הנייר, אבל לפחות כרגע הוא פחות נעים ממה שציפינו. הסיבה היא שכלפטופ, המסך קטן - רק 11.6 אינץ', ואילו כטאבלט המסך גדול מדי והמכשיר כבד - 1.3 ק"ג. ההרגשה שכדי לקבל את שני העולמות במכשיר אחד, הצרכן נאלץ להתפשר על הרבה מדי.

עכבר: אחד הדברים שהפריעו לנו בדגם הזה הוא העכבר. מהנדסי סוני החליטו שמשטח עכבר הוא מותרות, כך שהעכבר הוא נקודה קטנה הממוקמת במרכז המקלדת. מדובר בשיטה ישנה, שמצאנו כמתסכלת ומאוד לא נוחה לשימוש. הדרך היחידה שהייתה נוחה לשימוש במחשב, הייתה באמצעות חיבור עכבר חיצוני ועבודה עם הלפטופ על השולחן. המקלדת עצמה קטנה לשימוש, כאשר היא כוללת תאורה אחורית.

חומרה: הדגם של סוני הגיע עם מעבד i5 של אינטל, במהירות 1.70 ג'יגה הרץ עם 6 ג'יגה זיכרון ו-128 ג'יגה נפח אחסון מסוג SSD - כונן במהירות גבוהה. הרמקולים המגיעים בלפטופ הם באיכות נמוכה עם צליל לא נקי. הסוללה מחזיקה כ-4 שעות עם חיבור לאינטרנט אלחוטי והגדרות מיטביות. ה-Vaio כולל 2 כניסות USB בתקן 3.0, כניסת HDMI וקורא כרטיסי זיכרון.

מסך: סוני תמיד הצטיינה במסכים איכותיים בלפטופים מסדרת Vaio, והדגם הזה לא שונה בכך. הוא מגיע ברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים ועם יכולות מגע. הבעיה היא שהמסך עומד בזווית לא נוחה ויש השתקפות כמעט קבועה של האור, שמפריעה לעבוד בצורה נוחה.

ממשק: ה-Vaio Duo מגיע עם מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט. מדובר במערכת שנוצרה לעולם מסכי המגע והיא נוחה לשימוש גם כשהמכשיר משמש טאבלט וגם כשהוא מחשב נייד, בזכות ממשק האריחים שלה.

בשורה התחתונה: ה-Vaio Duo נמכר במחיר לא הגיוני יחסית לתמורה שהוא מספק. הוא מתאים בעיקר לעבודה על שולחן ולמי שהצורך שלו בטאבלט הוא משני.

מחיר: 8,300 שקל.

ציון: 7.5.