אנלייט של אלוביץ' מתרחבת: תגייס 40 מיליון ש' בהנפקת אג"ח

אנלייט הודיעה גם כי היא במו"מ למכירת חלקה (50%) בשותפות ברקת לשותפתה קבוצת עלריג ומשקיעים נוספים תמורת 6.5 מיליון שקל

אנלייט תגייס כ-40 מיליון שקל, מרביתם בהנפקת אגרות חוב למימון הרחבת פעילותה העסקית בישראל ובחו"ל. היקף הגיוס פורט בבקשה לתיקון תשקיף שאנלייט הגישה לאחרונה לרשות ניירות ערך.

אנלייט בשליטת יורוקום של שאול אלוביץ' הודיעה היום כי היא במו"מ למכירת חלקה (50%) בשותפות ברקת לשותפתה קבוצת עלריג ומשקיעים נוספים. הרוכשים ישלמו כ-6.5 מיליון שקל עבור האחזקה בשותפות, המחזיקה ב-26 מערכות גג סולאריות קטנות ברחבי הארץ (בהספק של עד 50 קילו-ואט כל אחת) בהספק כולל של 1.2 מגה-ואט. מדובר בשותפות שהוקמה ב-2009 ושמרבית המערכות שלה הספיקו להתחבר
לרשת במסגרת המכסות הראשונות שחולקו ולזכות בתעריף הגבוה ביותר שמקבלים היום יצרני החשמל הסולארי, בסך של 2.04 שקלים לקוט"ש.

להשוואה, במכסה האחרונה שעליה הכריזה רשות החשמל בחודש שעבר עומד התעריף
ההתחלתי על 45 אגורות לקוט"ש. מניית אנלייט רשמה היום זינוק של 11% בתגובה לידיעה על המו"מ והשלימה עלייה של מעל 120% מתחילת החודש והשנה. מנכ"ל אנלייט גלעד יעבץ אמר כי תגובת השוק מהווה אישור למודל העסקי שלנו. לדבריו מכירת האחזקות בשותפות ברקת נועדה לחזק את כרית ההון העצמי של החברה ולהקטין את המינוף שלה ומצטרפת בכך למימוש הקודם שנעשה בנובמבר.

במסגרת העסקה הקודמת מכרה אנלייט את אחזקותיה (100%) בשותפות אנלייט אודם שמחזיקה ב-62 מערכות קטנות מותקנות בהספק כולל של כ-3 מגוואט. גנדיר השקעות שבבעלות ד"ר ישראל יובל ויהודית רקאנטי שילמו 19 מיליון שקל תמורת 100 אחוז מהזכויות באנלייט אודם.

הרוכשת בעיסקה הנוכחית היא משפחת ריגר בעלת השליטה בעלריג במרכז פעילותה העסקית של אנלייט בישראל יעמוד בשנים הקרובות פרויקט חלוציות, בהספק כולל של 55 מגה-ואט. בייזום הפרוייקט שיהיה מהפרוייקטים הגדולים ביותר בתחום החשמל הסולארי. בישראל היה מעורב גם איש העסקים דוד חיון, ששימש יועץ מקצועי ליזמים.