שטייניץ: "סביר שאשאר שר האוצר; נקצץ בביטחון ונצמח 4%"

שר האוצר מפזר הצהרות ורודות, בראיון מיוחד לרויטרס ■ יהיו קיצוצים גם לחרדים? "נשקול גם את זה אבל אני לא מעוניין להיכנס לפרטים" ■ "אם החרדים יתפשרו , הם יהיו בתוך הקואליציה"

שר האוצר יובל שטייניץ מבטיח שלא יהיה צורך בהעלאות מסים נוספות כדי לסגור את החור בתקציב, מתחייב לבצע "קיצוץ מתון אך מהותי" בתקציב הביטחון ומכריז: אמשיך לכהן כשר אוצר.

"סביר להניח שאמשיך לכהן כשר אוצר", אמר שטייניץ בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, לאחר שבוע של גיוסים בחו"ל. האוצר גייס הלילה כ-2 מיליארד דולר בהנפקות אג"ח בחו"ל ובימים האחרונים גויסו 230 מיליון דולר בערב שערך הבונדס. שטייניץ סייג ואמר בראיון: "ייתכן גם שאמלא תפקיד אחר" בממשלה.

שטייניץ אמר כי על מנת לסגור את החור בתקציב, הנאמד ב-14 מיליארד שקל, יהיה צורך לבצע "קיצוץ מתון אך מהותי" בתקציב הביטחון. הוצאות הביטחון של ישראל מהוות כחמישית מהתמ"ג. לדברי שטייניץ, "מקום אחד שנצטרך לבצע בו קיצוץ מתון אך מהותי הוא הביטחון, אני מניח. זה לא יהיה קל, אך עשינו זאת בעבר.

יעד הגירעון של הממשלה לשנת 2013 עומד על 3.5% מהתמ"ג, לאחר שב-2012 זינק הגירעון ל-4.2% מהתמ"ג בשל ההאטה בצמיחה והירידה בהכנסות ממסים. שטייניץ אמר כי לא יופתע אם הצמיחה תזנק לכ-4% בשנה הבאה. הוא העריך כי יחס החוב-תוצר יירד לכ-73%, לעומת 74.1% בשנת 2011. האוצר טרם פרסם את נתוני החוב-תוצר לשנת 2012, אך ההערכה היא כי היחס עלה בשל הגירעון הענק בשנה שעברה - 39 מיליארד שקל, פי 2 מהיעד.

כאשר נשאל שטייניץ האם יהיו קיצוצים גם בקצבאות למגזר החרדי, התחמק וענה: "נשקול גם את זה, אבל אני לא מעוניין להיכנס לפרטים". הוא ציין שגם החרדים מבינים כי יהיה עליהם לשאת בנטל השירות הצבאי או הלאומי, בעקבות תוצאות הבחירות.

שטייניץ נשאל גם על מלאכת הרכבת הקואליציה והאם החרדים יהיו בפנים, וענה: "קשה לומר. זה תלוי ברצון שלהם להתפשר. אם הם יתפשרו ,הם יהיו בפנים. אם לא, הם יישארו בחוץ".