נעילה שלילית בוול סטריט; מניית מלאנוקס עלתה 3.3%

זירת המאקרו עמוסה היום: כלכלת ארה"ב התכווצה ברבעון הרביעי של 2012 ב-0.1% ■ סקר ה-ADP הצביע על יצירה של 192 אלף משרות - מעל הצפי ■ הצהרת הריבית: ה'פד' הודיע כי ימשיך בתוכנית רכישות האג"ח בשל סיכונים פיננסים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות, על רקע נתוני המאקרו המעורבים שפורסמו היום. מצד אחד, סקר ה-ADP הצביע על יצירה של 192 אלף משרות, מעל צפי האנליסטים. מנגד, אומדן הצמיחה לרבעון הרביעי הצביע על כך שהתמ"ג האמריקאי התכווץ ב-0.1%, לראשונה מאז משבר החוב ב-2009. עונת הדוחות בעיצומה והמשקיעים הגיבו גם להחלטת הריבית של ה'פד', לפיה הוא ימשיך במדיניות הריבית האפסית ובתוכנית רכישות האג"ח עד להתאוששות מהותית של הכלכלה.

"הפגישה הראשונה של ועידת השוק הפתוח ב-2013 לא צפויה להצביע על שינויי מדיניות רציניים. בכל זאת, היא מתרחשת רק 6 שבועות אחרי שה'פד' הרחיב את תוכנית רכישת האג"ח שלו", אומר האנליסט פול אשוורת' מקפיטל אקונומיקס.

מארק פאבר, האנליסט הבכיר הידוע בתחזיות הפסימיות שלו, טוען כי האופוריה במניות תגמר בקרוב. בראיון שהעניק אתמול ל-CNBC אמר פאבר כי "אנחנו מושקעים יתר על המידה, אך ייתכן שיהיה תיקון קל בפברואר ואז עלייה נוספת במחירי המניות. זה יהיה דומה ל-1987 אז במחצית הראשונה של השנה השוק עלה ב-41%, רק כדי לאבד 40% באוקטובר ונובמבר. כך שייתכן שתהיה תנודתיות רבה השנה במחירי המניות".

כלכלת ארה"ב התכווצה

נתוני המאקרו בארה"ב צפויים להשפיע על כיוון המסחר היום, כשבראשם נתוני התמ"ג של ארה"ב לרבעון הרביעי של השנה, שצפוי לרשום צמיחה של 1.1%.

המשקיעים נושמים לרווחה. ה'פד' הזים את השמועות לגבי הפסקת רכישות הנכסים עוד השנה, כך עולה מהצהרת הריבית לחודש פברואר שפורסמה הערב. לפי ההודעה, ה'פד' ימשיך לרכוש נכסים בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש וישמר את מדיניות הריבית האפסית, עד אשר שוק התעסוקה יתאושש ושיעור האבטלה יירד מתחת לרמה של 6.5%. (לסיפור המלא)

סקר ה-ADP לחודש ינואר, שבודק את מספר המשרות החדשות שנוצרו בסקטור הפרטי, הראה כי בחודש ינואר נוצרו 192 אלף משרות חדשות וזאת לעומת 215 אלף משרות שנוצרו בחודש דצמבר כשהצפי היה ליצירת 175 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי.

אולם, אומדן הצמיחה הראשוני לרבעון הרביעי של 2012 הצביע על כך שהכלכלה האמריקאית התכווצה בשיעור של 0.1%, בעוד אנליסטים ציפו לצמיחה של 1%. זאת, יש לציין, בהשוואה לצמיחה של 3.1% ברבעון השלישי של 2012. (לסיפור המלא)

מלבד נתוני המאקרו בארה"ב, באירופה פרסמה היום ספרד את נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2012 שהפתיעו לרעה עם צמיחה שלילית של 1.8% לעומת הרבעון המקביל של 2011 וזאת לעומת צפי לצמיחה שלילית של 1.7%. גם על בסיס רבעוני נרשמה צמיחה שלילית של 0.7% לעומת הרבעון השלישי של 2012 כשהצפי היה לצמיחה שלילית של 0.6%.

חברת RIM , יצרנית הבלקברי, קיימה מסיבת עיתונאים להשקת מערכת ההפעלה החדשה שלה - בלקברי 10. רים הודיעה במפתיע גם שהיא משנה את שמה לבלקברי, כשם מותג הסמארטפונים שלה. בנוסף, החברה השיקה 2 סמארטפונים חדשים. דגם Z10 יגיע עם מסך מגע בגודל 4.2 אינץ' ודגם Q10 כולל מסך מגע ומקלדת כפתורים פיזית. "בנינו את המוצר הזה, כי אנשים רבים אמרו לנו שהם חייבים מוצר עם מקלדת פיזית. ה-Q10 נותן את חוויית ההקלדה הטובה ביותר היום", אומר היינס. (לסיפור המלא)

אמזון עמדה במוקד לאחר שפרסמה דוחות אמש. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 21.27 מיליארד דולר לעומת 17.43 מיליארד דולר ברבעון המקביל והרווח למניה עמד על 21 סנט (רווח נקי של 97 מיליון דולר) לעומת 38 סנט למניה ברבעון המקביל.

בואינג פרסמה לפני פתיחת המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2012. רווחי החברה נפלו לרמה של 1.28 דולרים למניה, לעומת 1.83 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הפתיעה בשורה העליונה, כאשר ההכנסות טיפסו ל-22.38 מיליארד דולר, לעומת 19.56 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2011. אנליסטים ציפו כי ענקית התעופה תדווח על הכנסות של 22.36 מיליארד דולר ורווח של 1.19 דולרים למניה.

פייסבוק תפרסם את תוצאותיה לאחר המסחר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]