מחיר השביתה: ארגון שחקני ה-NFL הפסיד 36 מיליון ד' בשנה

11 מיליון דולר הוצאות משפטיות ותשלומי שכר לשחקנים מ"קרן השביתה" המיוחדת הובילו לתוצאות הכלכליות הגרועות

ארגוני השחקנים בליגות המקצועניות בארה"ב נחשבים לגופים עשירים מאוד, חלקם אף מחזיקים בשטחי נדל"ן ומושקעים בוול סטריט. אבל גם הם לא הצליחו להיות חסינים מההתמודדות העיקשת מול בעלי הקבוצות.

ארגון שחקני ה-NFL, הנחשב לגוף העשיר ביותר מבין ארגוני השחקנים בעולם, ספג במהלך 2011 הפסדים בסכום כולל של 36 מיליון דולר. מדובר על 12 החודשים שהסתיימו ב-29 בפברואר 2012.

הסיבה לתוצאות הכלכליות הגרועות היא שביתת השחקנים אותה הוביל הארגון, שבין היתר התבטאה בהוצאת שיא של 11 מיליון דולר בגין הוצאות משפטיות. שווי הנכסים של הארגון צנח במהלך השנה האחרונה ב-23% והוא עומד כעת על 166.8 מיליון דולר - הרמה הנמוכה ביותר מזה שש שנים. בפועל המספרים גרועים יותר, מאחר שגם בשנה שלפני ההשבתה הפסיד הארגון כספים בסכום כולל של 20.8 מיליון דולר - כך שבפועל תוך שנתיים הפסיד הארגון 57 מיליון דולר.

אובדן המזומנים של הארגון משויך בעיקר לתקופה שבה השחקנים הפסיקו לקבל שכר מהקבוצות בתקופת השביתה שארכה למעלה משלושה חודשים. הארגון מימן בעצמו באמצעות "קרן שביתה" (קרן שבה הופקדו כספים למקרה של שביתה) מיליוני דולרים עבור השחקנים, על מנת שיוכלו לעמוד בתשלומים השוטפים.

בדוח שפרסם ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" עולה כי שכרו של יו"ר ארגון השחקנים, דמוריס סמית', עמד בשנה החולפת על 3.5 מיליון דולר.