האוצר משדרג את ביטוח הדירה; מהן ההוראות העיקריות?

סכום ביטוח דירה יוצמד למדד תשומות בניה למגורים ■ נזק משמעותי לביתו של מבוטח, שנאלץ לגור בשכירות, יחייב מבטח לשלם את שכר הדירה החלופית במשך שנה, במקום חצי שנה כיום

הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, עודד שריג, פרסם היום (ד') טיוטת תקנות המשפרות את תנאי ביטוח הדירה הקיים. השינוי המרכזי יאפשר למבוטחים מנגנון הוגן יותר לביטול פוליסה בתקופת הביטוח וקבלת הכסף בחזרה. ההחזר יהיה גבוה משמעותית מהנדרש כיום.

פרק חדש שמתייחס לשווי קרקע בדירה בבית משותף נכתב בעקבות ההיערכות הפיננסית-ביטוחית של מדינת ישראל לרעידות אדמה. כאשר בית משותף נהרס ורק חלק מדיירי בניין משותף מבוטחים, חלק מהדיירים אינם יכולים לבנות מחדש את דירתם. במצב זה, מבוטח יוכל לקבל תשלום על שווי הקרקע, בנוסף לתשלום על שווי המבנה שנהרס, ולרכוש דירה חליפית.

פרק חדש נוסף מעגן תנאים אחידים לכיסוי כנגד נזקים שנגרמים לצד שלישי בדירה ובסביבתה הקרובה. הכיסוי יעניק הגנה למבוטח מפני תביעה על נזק לגוף או לרכוש.

עוד בטיוטת התקנות, נושאים נוספים המשדרגים את ביטוח הדירה כגון סכום ביטוח דירה יוצמד למדד תשומות בניה למגורים, ונזק משמעותי לביתו של מבוטח, שנאלץ לגור בשכירות, יחייב מבטח לשלם את שכר הדירה החלופית במשך שנה, במקום חצי שנה כיום.

סגן שר האוצר יצחק כהן אמר כי "חשוב שאזרחים יבטחו את דירתם, בעיקר כנגד נזקי קטסטרופה, כדוגמת רעידת אדמה. אני מברך על השינוי המוצע שצפוי לשפר מאוד את זכויות המבוטחים".

שריג ציין: "ההוראות המוצעות משקפות את מדיניות האגף לשפר את איכות המוצרים בשוק ולהגביר את שקיפותם".