המומחה שהרוויח כ-8,400% על אפל טוען: היא בתחתית

אסוואס דמודארן, פרופסור למימון ומומחה עולמי להערכת שווי חברות מעניק לאפל המלצת "קנייה" לכל ה"אופטימיים שמאמינים בהערכות שווי" ומוכנים לפעול כנגד הדעה הרווחת ובטוחים בניתוח המניות שהם מבצעים

קיים סיכוי של 90% שמניית אפל תהיה בהערכת חסר, לאחר שצנחה ב-4 החודשים האחרונים ואיבדה כ-35% מהשיא שרשמה בספטמבר 2012, כך טוען אסוואס דמודארן, פרופסור למימון באוניברסיטת ניו-יורק ואחד המומחים הגדולים להערכות שווי.

כאמור, לפני כשבוע, לאחר שפרסמה תחזית מכירות ל-2013 שאינה עומדת בתחזיות האנליסטים, אפל צללה לשפל של 439.8 דולר למניה, שפל של יותר משנה וכ-37% מתחת לשיא שרשמה מניית החברה בספטמבר 2012 - 705 דולר. אמש המניה טיפסה בכ-1.9% לרמה של 458 דולר לאחר שהחברה הכריזה על דגם של אייפד חדש עם נפח זיכרון גדול יותר. עם זאת, רבים מהמשקיעים תוהים האם זוהי התחתית של המניה?

דמודארן, שכתב מספר ספרים להערכות שווי, טען בפוסט חדש שפירסם בבלוג שלו (Musings on Markets), כי הוא מעניק לאפל המלצת "קנייה" לכל ה"אופטימיים שמאמינים בהערכות שווי", שמוכנים לפעול כנגד הדעה הרווחת ובטוחים בניתוח המניות שהם מבצעים. המומחה העולמי להערכות שווי של חברות טען באותו פוסט כי הוא רכש,מוקדם יותר החודש, מניות של אפל במחיר של 500 דולר למניה.

החשיפה של דמודארן למניות אפל באה לאחר שהוא מכר את אחזוקותיו בחברה לפני מספר חודשים במחיר של 600 דולר, כאשר הוא גורף רווח של יותר מ-8,400%. (רכש מניות אפל במחיר של כ-7 דולרים למניה)

עם זאת, דמודארן העניק לאפל מחיר יעד של 609 דולר "בלבד" לפני כחודש. בפוסט שכתב לפני מספר ימים, הוא טען כי המספרים שפורסמו בדוחות החברה אינם משנים את הערכתו. זאת, חרף העובדה שתוצאות החברה הצביעו על כך שהצמיחה במכירות החברה היא הנמוכה ביותר מאז 2009. כמו כן הרווח למניה ירד לראשונה מאז 2003.