זירת המט"ח: הדולר היציג עלה ונקבע על 3.728 שקלים

הדולר עלה בכ-0.08% והאירו בכ-0.14% לשער יציג של 5.05 שקלים ■ FXCM: "הדשדוש, ייתכן ומהווה בסיס לקראת מהלך עולה" ■ המתיחות בגבול הצפון מעיבה על המסחר באחד העם

המסחר בזירת המט"ח נחתם היום (ה') ביציבות יחסית של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם. הדולר התחזק מול השקל בכ-0.08% ושערו היציג נקבע על 3.728 שקלים בעוד האירו התחזק בכ-0.14% ושערו היציג נקבע על 5.05 שקלים. בזירה העולמית, נסחר האירו ב-1.36 דולר לאירו.

"הדשדוש של הצמד שקל-דולר מעל 3.71 שקלים עשוי להתברר כביסוס לקראת מהלך עולה, שיהווה תיקון טכני עולה למהלך הירידות הגדול שאירע בתחילת השנה", כותבים כלכלני FXCM. "עלייה מעל 3.74 שקלים עשויה להקנות את המומנטום הנדרש כדי להניע סוף-סוף את התיקון כלפי מעלה לעבר 3.78 ו-3.8 שקלים כיעדים ראשונים".

אמש דיווחה "רויטרס" כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון, כך לפי מקור דיפלומטי. זאת, בצל החששות במערכת הביטחון מהעברת נשק כימי מסוריה ללבנון, לידי חיזבאללה. "ללא ספק הייתה פגיעה", אמר המקור לרויטרס, מבלי לציין איזו מטרה הותקפה. לפי הדיווח, התקיפה אירעה באזור הבקעא בגבול סוריה-לבנון. דובר צה"ל סירב להכחיש או לאשר בפני רויטרס את הדיווח. (לסיפור המלא)

"אני עוזב בנק מרכזי במצב טוב" - כך אמר אתמול נגיד בנק ישראל הפורש סטנלי פישר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לרגל פרישתו. "אני מתכוון להמשיך לעבוד עד הסוף ויש לי עוד 5 חודשים. 8 שנים זה הרבה זמן. התכוונתי להישאר כאן 8 שנים. קבעתי עם רה"מ שאעזוב אחרי הגשת תקציב. כתבתי רשימת של יעדים וחלק גדול מהם השגתי". (הפרישה של פישר - לסיפור המלא)

עוד מגיבים המשקיעים לנתונים המאכזבים מארה"ב, שם דווח אתמול כי המשק האמריקני התכווץ באופן מפתיע ברבעון הרביעי של 2012 בשיעור של 0.1%, בעוד אנליסטים ציפו לצמיחה חיובית של 1%. זאת, יש לציין, בהשוואה לצמיחה של 3.1% ברבעון השלישי של 2012.

"המסחר המקומי ממשיך להתנהל בתחום שערים צר, כאשר שער הדולר מתנהל בהתאם לתנודת השערים של הדולר אל מול המטבעות המרכזיים בעולם. משנה הזהירות שנוקטים הפעילים בזירה המקומית עם הודעת הנגיד על פרישתו הצפויה בקיץ, יחד עם הדיווחים על התחממות בזירה הביטחונית בגבול הצפון תורמות לכך שחולשת הדולר אל מול המטבעות המרכזיים לא באה לידי ביטוי מלא בזירה המקומית", אמר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]