מיני מבחן דרכים: יונדאי סנטה פה - אידיאלי למעמד הביניים

במחיר של 228 עד 240 אלף שקל לדגם הבנזין בעל ההנעה הכפולה, הסנטה פה החדש בהחלט מספק את הסחורה ■ הוא נוח, נעים, מרווח וזריז וגם לא יתסכל יותר מדי את בעליו כשיחנה ליד איזו ב.מ.וו בקאנטרי-קלאב/ספא היוקרתי, של המעמד הבינוני כמובן

הבחירות האחרונות העלו על פני השטח את תסכולו הגובר של המעמד הבינוני בישראל. אבל כאשר בוחנים את הרגלי הצריכה של אותו "מעמד בינוני" טיפוסי בהשוואה לעולם, מגלים שהבינוניות ממנו והלאה.

מילא הבעלות על דירות בשווי טיפוסי של 400-600 אלף דולר (עם איזו דירה קטנה להשקעה בצד), או ההרגל של נופש בין-יבשתי פעם בשנה לפחות (שגם הוא לא טיפוסי למעמד הבינוני באירופה וברה"ב). הדוגמה הבולטת היא דווקא ההוצאה על רכישת כלי רכב חדש.

בארצות הברית ובאירופה כלי רכב חדשים במחיר של כ-40-60 אלף דולר הם טריטוריה טיפוסית של המעמד הגבוה או, לכל הפחות, של הקצה הגבוה של המעמד הבינוני. בישראל כלי רכב כאלה - ובמיוחד רכבי הכביש-שטח - הפכו זה מכבר לסימן ההיכר המובהק של אותו "מעמד בינוני".

נכון - חלק גדול מהמחיר והיוקרה של כלים כאלה בארץ נובע מהמיסוי האגרסיבי. אבל עדיין, מדובר בהוצאה משמעותית, שמאחוריה ניצב רצון לפרוק תסכול מעמדי.

יצרני הרכב זיהו עם השנים את המצוקה ודוגמה טובה הוא היונדאי סנטה פה החדש. אם הדורות הקודמים של הרכב התאפיינו בעיצוב רך ומתון, הדור החדש הוא כלי מגודל עם עיצוב מוחצן, חרטום מאסיבי ובולט למרחוק.

תא הנוסעים כולל ערימה של אביזרי יוקרה כמו ריפוד עור, מסכי תצוגה בכל גודל, גג שמש פנורמי ושליטה חשמלית על כל דבר.

כמו כלים רבים בפלח הזה, מיועד הסנטה לחמישה נוסעים בגודל מלא פלוס שניים צנומים, שנענשים בישיבה בשורת המושבים השלישית. עדיף לקפל את המושב ולהותיר מקום למטען רחב טיפוסי למעמד כמו טלוויזיית LCD בגודל (בינוני) של 56 אינץ' או אופני הרים יקרים.

רכב ההדגמה שלנו הגיע עם מנוע 2.4 ליטר בהספק 192 כ"ס, שסיפק ביצועים זריזים ומעודנים בסיוע תיבה מצוינת בת 6 מהירויות. עם משקל של כ-1.8 טון לפני נוסעים זה לא כלי רזה, אבל למנוע יש מספיק כוח כדי לשמור על מומנטום מכובד בעליות ושיוט נינוח באוטוסטרדה. צריכת הדלק סבירה לרכב בנזין בגודל כזה.

על הכביש, הסנטה החדש הוא כלי נוח ונעים לנהיגה, עם ספיגת זעזועים טובה על כבישים משובשים. המתלים אמנם לא אוהבים באמפרים עירוניים ונוטים להקפיץ את היושבים מאחור - כך שנסיעת הבוקר אל בית הספר הפרטי (של המעמד הבינוני) תצטרך להתבצע במתינות. זהו גם כלי נעים לטיולי סוף שבוע כל עוד מרחיקים אותו מתנאי שטח רציניים. כלומר, זה כלי אידיאלי לנסיעה לאתר סקי אך לא להשתכשכות בבוץ ולטחינת סלעים עם המעמדות הנמוכים.

במחיר של 228 עד 240 אלף שקל לדגם הבנזין בעל ההנעה הכפולה, הסנטה פה החדש בהחלט מספק את הסחורה. הוא נוח, נעים, מרווח וזריז וגם לא יתסכל יותר מדי את בעליו כשיחנה ליד איזו ב.מ.וו X5 בקאנטרי-קלאב/ספא היוקרתי, של המעמד הבינוני כמובן.