המהומות במצרים נמשכות: "מורסי - מצרים גדולה עליך"

גלי צה"ל: המצרים האמינו לפני כשנתיים שחייהם צפויים להשתפר באופן משמעותי בעקבות הפלת המשטר של הנשיא לשעבר מובארק, אבל המהומות המתמשכות בימים האחרונים מצביעות על כך שייתכן שגם עתידו של משטר מורסי ממש לא מובטח

שנתיים להדחת מובארק, ומוחמד מורסי נדחק בדיוק לאותה פינה שבה מצא קודמו את קיצו הפוליטי. נשים בקהיר צועקות למורסי "מצרים גדולה עליך, רד אלינו לכיכר". כך מדווחים בגלי צה"ל.

מפלגות האופוזיציה דורשות להעמיד אותו לדין על עינויים והרג מפגינים. בעיותיה של מצרים מאז ומעולם היו גדולות על מנהיגיה, אבל מעולם לא היו המנהיגים האלה אנשי האחים המוסלמים. כעת מבינים גם האחים, שבילו שמונים שנה באופוזיציה, שהם נקלעו למשימה בלתי אפשרית.

כבר שבוע ויותר שבמצרים נשפך דם, בסואץ, בפורט סעיד, בקהיר ובערים אחרות. אדם אחד נהרג שלשום מאש המשטרה, ועוד מאה נפצעו. זה קרה ליד ארמון הנשיאות בקהיר, בעת שהמון השליך בקבוקי תבערה לתוך מתחם הארמון.

מפגין אחד צולם בחשאי נעצר בידי שוטרים, מופשט מבגדיו ונגרר על הכביש. עוד סערה פוליטית נולדה. "מפגינים צעקו עליי ותקפו אותי", טען הקורבן, חמאדה סאבר. הוא התאמץ לא לומר מילה רעה על השוטרים. שנתיים להדחת מובארק, במצרים מתחילים להבין שגם אם הרבה שם השתנה - זה לא אומר שהמהפכה אכן התחילה.