עובדי אופיס דיפו: לחצו עלינו לתמוך בקבוצת פישביין-רוזנהויז

טוענים כי מנהלים במטה הרשת, המזוהים עם המנכ"ל לשעבר צחי פישביין, הפעילו עליהם לחצים לחתום על טפסים התומכים במכירת הרשת לקבוצה שבראשותו

עובדים ברשת אופיס דיפו טוענים כי מנהלים במטה הרשת, המזוהים עם המנכ"ל לשעבר צחי פישביין, הפעילו עליהם לחצים כבדים לחתום על טפסים כהבעת תמיכה במכירת הרשת לקבוצת פישביין-רוזנהויז.

בטופס שהגיע לידי "גלובס", ותחת הכותרת "בחירת קבוצת משקיעים עדיפה לרכישת אופיס דיפו - דבר העובד", נכתב: "מצ"ב דף החתמות להצבעה על קבוצת רוזנהויז-פישביין. בחתימתך על מסמך זה הנך מבטיח את סיכויי החברה להנהגה חכמה, חדשה, מבטיחה ויציבה".

לדברי אחד העובדים, טופסי ההחתמה היו אמורים להיות "נשק יום הדין, שבמקרה שבית המשפט יתמהמה היו אומרים, 'הנה יש כאן 800 עובדים שרוצים את פישביין'. זה אמור היה לעזור לו לרכוש את החברה".

אלא שההחתמה לא עברה בקלות, ועובדי אזור הצפון סירבו להצטרף אליה. לדבריהם, "ברגע שסירבנו לחתום, התחיל מכבש לחצים. קב"ט החברה התחיל להתקשר למנהלים, וכשזה לא עזר, שלחו את מנהל התפעול של החברה. אמרנו שאנחנו באזור הצפון לא לוקחים צד, ושהטוב ביותר ינצח. אחריו הגיע סמנכ"ל רשת תפעול החנויות, שהוא איש שפישביין מינה. הוא הוריד את הכפפות ואמר למנהלים שזו מחובתנו, שמי שלא לוקח צד נחשב שהוא בצד השני".

- זה עדיין לא אומר שההחתמה נעשתה ביוזמת פישביין.

"זה לא יכול להיות על דעת מישהו אחר. זה ברור. זה כל האנשים של פישביין. לא אמרו שתהיה רשימת חיסול, אבל היה מכבש לחצים מטורף".

פישביין מסר בתגובה כי כלל לא ידע על ההחתמה. "קבוצת קרביץ אמרה שהיא מתחייבת להעסיק רק 30% מעובדי המטה ולא להעסיק את עובדי המרלו"ג ואת עובדי 'כל סנטר' - חטיבת המכירה לעסקים, ושהם ילכו הביתה. אז מישהו מצפה שלעובדים האלה לא יהיה מה להגיד? אני אתפלא אם לא יהיה להם מה להגיד. אני לא עוסק בספינים. הנאמן הביע את דעתו, ומי שיכריע הוא בית המשפט. ברור לי שקרביץ ינסה להפסיק את פעילות המכירה של אופיס דיפו לעסקים ולמנוע מהמתחרה להמשיך להתחרות בו".