יוסי אפרתי: "שוק המניות בדרך למעלה"; מהן ההמלצות?

סמנכ"ל ההשקעות ב"הכשרה" חברה לביטוח: "לאחר הרכבת הקואליציה תתפנה הממשלה להעביר תקציב אחראי ולטפל בגרעון דבר שיתמוך גם בעליות בשוק המקומי"

"לאחר הרכבת הקואליציה תתפנה הממשלה להעביר תקציב אחראי ולטפל בגרעון דבר שיתמוך גם בעליות בשוק המניות המקומי ועל כך ההמלצה היא להגדיל באופן משמעותי את רכיב המניות בתיקים וזאת על חשבון אג"ח ממשלתי", כך כתב הבוקר (ב') יוסי אפרתי, סמנכ"ל ההשקעות ב"הכשרה" חברה לביטוח.

התייחסו להודעת הפרישה של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, ציין אפרתי כי "המדיניות המוניטארית לא צפויה להשתנות וזאת למרות אי-הוודאות לגבי מחליפו. ראש הממשלה נתניהו מודע לחשיבות של בחירה בדמות אמינה בעלת ניסיון ומעבר לכול דמות עצמאית כך שישאף למנות כנגיד הבא דמות של כלכלן מוערך".

באשר למצב הכלכלי בעולם, מעריך אפרתי כי "בסביבה הגלובלית ובארה"ב בפרט אנו עדים לשיפור מתמשך דבר שמיטיב עם שוק המניות ברוב המדינות ולעליית תשואות בשוק האג"ח שכן משקיעים רבים מגדילים את הסיכון בתיקים ונוטשים את האג"ח הממשלתי ועוברים לשוק המניות".

מהן ההמלצות של אפרתי?

מניות - המשך הגדלת החשיפה למניות בתיק בעיקר בארה"ב אך גם בישראל עקב השיפור מתמשך ויציב בנתונים הכלכליים.

אג"ח הממשלתי - ההתמתנות האינפלציה בחודשים הקרובים נותנת עדיפות מובהקת לאג"ח השקלי על חשבון הצמוד, אך ירידת התשואות הופכת את האפיק האטרקטיבי ב-2012 לפחות אטרקטיבי בשנת 2013 ועדיף להימצא במח"מ הקצר שם הפסדי ההון יהיו מוגבלים.

אג"ח קונצרני - בשוק הקונצרני בישראל למרות ירידת התשואות עדיין ניתן למצוא אג"ח-ים רבים בעיקר בדירוגים A ומעלה אשר נותנים תמורה הולמת בסיכון יחסית נמוך כמובן שנדרשת היכרות מעמיקה עם החברות ובחירה סלקטיבית של החברות.

■ הדולר - ההערכה כי השקל ימשיך ויתחזק למול הדולר ויסחר בחודש הקרוב ברמות של מתחת ל-3.7 שקלים.