בברקליס מעריכים: אפל תשיק אייפון פאבלט כבר השנה

פאבלט הוא סמארטפון המגיע עם מסך 5 אינץ' ומעלה ■ בברקליס מעריכים כי אפל תמכור כ-40 מיליון יחידות ב-2014, ותשיג נתח שוק של 20% מקטגוריה זו

אפל צפויה להשיק את האייפון הראשון שלה בקטגוריית הפאבלט עד סוף השנה הזו או בתחילת 2014. כך מעריכים האנליסטים בברקליס קפיטל. פאבלט הוא סמארטפון המגיע עם מסך 5 אינץ' ומעלה, במקום טלפונים חדשים היוצאים היום עם מסכים של 4 אינץ' בממוצע.

בברקליס מערכים שהאייפון פאבלט יכלול את טכנולוגיית התקשורת לטווח קצר - NFC בתוך המכשיר. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת לבצע תשלומים סלולריים, ולהתחבר למגוון אביזרים בקלות. יצרניות כמו סמסונג, סוני מובייל ונוקיה הטמיעו אותה בסמארטפונים שלהן ב-2012. שיפורים נוספים בדגם העתידי של אפל יהיו בתחום עיבוד התמונה והניווט.

בברקליס מעריכים כי נתוני המכירה של הדגם העתידי של אפל יגיעו ל-40 מיליון יחידות ב-2014. מה שיביא את החברה לנתח שוק של 20% מקטגוריה זו. מכירות הפאבלטים עמדו ב-2012 על 27 מיליון יחידות והן צפויות לגדול ל-230 מיליון יחידות ב-2015. הסיבה לכך, היא שיצרניות נוספות יצטרפו לקטגוריה, כאשר חברות כמו סמסונג או LG יגדילו את המגוון שלהן בתחום.

בינתיים ברקליס מבססת את הצלחתם של הפאבלטים בעיקר על סדרת ה-Note של סמסונג. דגם ה-Note 2, הנחשב למכשיר נישה בגלל גודלו של המסך - 5.5 אינץ', הגיע למכירות של 5 מיליון יחידות בתוך כחודשיים, כאשר הדגם הקודם בסדרה מכר 10 מיליון יחידות בתוך כשנה.

בחודש מארס צפויה להשיק בישראל סוני מובייל את דגם הפאבלט הראשון שלה - אקספריה Z המגיע עם מסך בגודל 5 אינץ'. לעומת זאת, חברת Huawei הסינית הציגה בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית - CES בלאס וגאס בחודש שעבר את ה-Ascend Mate, הכולל מסך בגודל 6.1 אינץ'. מדובר בפאבלט עם המסך הכי גדול שהוכרז עד עכשיו והוא כבר מתחיל להתקרב לגודל מסכי ה-7 אינץ' של הטאבלטים בשוק.