בכירים באל-על ל"גלובס": "עסקת פימי-כנפיים מצויינת"

גורם בכיר בהנהלת החברה ל"גלובס": "עסקת פימי-כנפיים היא מהלך רציני ואחראי במסגרתו החלק המהותי מההשקעה של פימי – 55 מתוך 60 מיליון דולר – עומד להיכנס לחברה. זה סכום מהותי שיאפשר התקדמות ופריחה של אל על"

בכירים בהנהלת אל על ל"גלובס": "עסקת פימי-כנפיים מצויינת ויכולה להיות מיושמת, אם הכל ילך כשורה, בתוך כחצי שנה". בכירי החברה התקבצו הבוקר, בדומה ליתר בכירי ענף התעופה והתיירות, בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית שנפתחה היום בגני התערוכה בתל אביב.

כל הבכירים שהתבטאו בנושא, ברכו על העסקה המסתמנת בין קרן פימי של ישי דוידי לבין כנפיים בעלת השליטה באל על, והכחישו שמועות בענף התיירות לפיהן חלק מבכירי החברה מתנגדים לעסקה. בין התומכים הנלהבים: דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, ועופר גת, סמנכ"ל מכירות עולמי שאמר "העסקה מצוינת עם היתכנות גדולה. פימי היא גוף רציני". גת התייחס בדבריו גם להחלטת אל על באחרונה לקצץ ב-2% את עמלות הבסיס שאל על משלמת לסוכני הנסיעות מ-7% ל-5%. "אל על היא אחת החברות הבודדות שמשלמות עמלות בסיס. רוב המתחרים שלנו הורידו את העמלות לאפס או לאחוז. התחרות בענף משנה פניה ואל על מבצעת מהלכים להתמודד איתה, אחד מהם הוא שינוי העמלות". מה שכן, מבהיר גת, אל על לא תפגע בעמלת התמריץ לסוכנים ולא תפחית את עמלת הבסיס מעבר לקיצוץ.

גורם בכיר אחר בהנהלת החברה אמר ל"גלובס" בהקשר לפימי כי "עסקת פימי-כנפיים היא מהלך רציני ואחראי במסגרתו החלק המהותי מההשקעה של פימי - 55 מתוך 60 מיליון דולר - עומד להיכנס לחברה. זה סכום מהותי שיאפשר התקדמות ופריחה של אל על". עוד אמר הגורם, כי המשא ומתן עם העובדים - שהעסקת מותנית בגיבוש הסכם עבודה קיבוצי חדש עימם - מצוי כרגע בשלבים ראשונים ואיננו מתקדם כפי שפורסם בכלי תקשורת מסוימים. "מדובר במהלך מורכב אך עם סיכוי", אמר.

בתוך כך, מארגני התערוכה מדווחים על עלייה במספר המדינות המשתתפות בתערוכה: 39 לעומת 35 שהשתתפו בתערוכה אשתקד. בין המדינות המשתתפות נמנות: פיליפינים, מרוקו וסקנדיביה המשתתפת בפעם הראשונה ולהערכת תיירנים הולכת להיות היעד החם הבא. בהקשר זה, ארקיע החלה לשווק בימים אלה חבילות נופש וטיסות ליעד זה.

לדברי אייל שמואלי, מארגן התערוכה, המדינות הגיעו השנה בכוחות מתוגברים יותר עם שרים וסגני שרים דוגמת יוון ובולגריה, סוכני נסיעות, מלונאים, עמותות תיירות ועיריות. לדברי לואיזה ואראקלס, מנהלת לשכת התיירות קפריסין-ישראל, "התייר הישראלי מכניס לא מעט כסף לקפריסין וישן במלונות טובים לכן אנחנו רוצים אותו אצלנו. ישראל היא שוק יציב שגודל". לדבריה, כ-40 אלף תיירים ישראלים נפשו ב-2012 בקפריסין ועוד 47 אלף ביקרו בה ביקור חד יומי.