צפו: נוקיה מנסה לקדם סמארטפון עם סקירה ממומנת

הלומיה 620 של נוקיה הוא סמארטפון בסיסי בלבד, אבל זה לא מונע מהחברה לשווק אותו בדרכים עקלקלות - ולא בפעם הראשונה

נוקיה לא בוחלת באמצעים שיווקים בכדי לקדם את סדרת הלומיה שלה באינטרנט. בחודש שעבר החלה לשווק במדינות שונות בעולם את הלומיה 620 - סמארטפון בסיסי עם מסך 3.8 אינץ', מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ ומצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל.

אנשי השיווק של נוקיה כנראה חששו מהסקירות של עיתונאי הטכנולוגיה בתחום והחליטו לשכור את שירותיו של בלוגר, שיפרסם סקירה בבלוג החברה, במטרה שזו תגיע במהירות לתוצאות מנועי החיפוש - מה שיגרום לגולשים לקרוא אותה, מבלי שיבחינו מה עומד מאחוריה, כך מדווח בלוג הטכנולוגיה גיזמודו.

הסקירה עצמה (לינק לסקירה) חיובית מאוד והיא לא מציינת אף חיסרון של הסמארטפון. הכותב משבח כל נקודה במכשיר, החל מהמסך, המצלמה, מהירות המעבד, העיצוב והסוללה.

זו לא הפעם הראשונה שנוקיה נוקטת ב"טריקים", בכדי לגרום לגולשים לחשוב שהמוצר שלה יותר טוב ממה שהוא. לפני מספר חודשים, בעת ההכרזה על הלומיה 920, נוקיה העלתה לרשת סרטון (צפו - כאן) המדגים את יכולות ייצוב התמונה של המצלמה. בחברה הפינית החליטו שאין שום בעיה בכך שהם מדגימים את יכולות הצילום של הסמארטפון שלהם באמצעות מצלמה מקצועית ולא עם סלולרית. בבלוג הטכנולוגיה The Verge עלו בזמנו על כך - מה שגרם לנוקיה להתנצל על כך באחד הבלוגים.

בשנים האחרונות נוקיה לא מתביישת לנקוט בעוד טכניקות מוזרות בתחום השיווקי. לפני כשנתיים, בכנס השנתי שלה בלונדון, נוקיה התרגזה שחברת HTC ערכה מסיבת עיתונאים ביום השני של האירועים שלה. החברה שלחה נציגים שיחלקו בכניסה למסיבת העיתונאים של המתחרה הטיוואנית - חבילת שי, הכוללת כיסויי עיניים עליו נכתב שהעיתונאי חולם על המכשיר החדש של נוקיה, שלט עם מסר שיווקי של החברה ומשחקים עליהם נכתב, שהם ימנעו מהעיתונאי להשתעמם.