אלופות הבאזז: פרסומות הסופרבול שעשו רעש במדיה החברתית

במקום הראשון: הקמפיין של יצרנית הרכב Dodge, שמוקיר את דמות החקלאי האמריקאי ■ הפרסומת של GoDaddy עם בר רפאלי זכתה לסנטימנט שלילי

יומיים אחרי שנרגע הרעש סביב האירוע הפרסומי הגדול בתבל, מגיע שלב הסיכומים. מבדיקה של מגזין "ad age" בשיתוף עם חברת המחקר במדיה החברתית Bluefin Labs, עולה כי הפרסומת בסופרבול שעוררה הכי הרבה הדים ברשת היא של יצרנית הרכב Dodge.

הפרסומת פורטת על הנימים הנוסטלגיים של האמריקאים ומתארת, בשורה של תמונות סטילס, את התפתחות דמות החקלאי האמריקאי הקלאסי. במהלך האירוע וביום שאחריו נרשמו מעל 400 אלף שיחות במדיה החברתית לגבי הפרסומת, כאשר רובן היו של גברים. 38% מהשיחות היו חיוביות, ו-51% היו ניטרליות.

במקום השני מדורגת הפרסומת של רשת המזון טאקו בל. הפרסומת מציגה חבורה של קשישים שיוצאת למסע תענוגות ושעשועים ברחבי העיר בשעות הלילה. הפרסומת עוררה אהדה רבה, ו-50% מהשיחות סביבה היו חיוביות.

בהמשך הדירוג נמצא הטריילר של הסרט "מהיר ועצבני 6", שזכה ליותר מ-300 אלף שיחות. גם כאן נרשמה אהדה גבוהה יחסית של 34% מהשיחות.

יותר מ-4 מיליון שיחות ברשת

אחד הסרטונים המדוברים בקרב מבקרי פרסומות, הקמפיין של באדוויזר שעסק בחיבור רגשי בין קאובוי לבין הסוס שלו, זכה גם לתשומת-לב של הגולשים. בהתאם לאופי הסנטימנטלי של הספוט, 42% מהשיחות לגביו היו חיוביות, ורק 10% לא התחברו אליו ודיברו עליו בצורה שלילית.

עוד קמפיינים מדוברים היו של קלווין קליין, של מותג הפיסטוקים wonderful pistachios ושל חברת GoDaddy, עם הנשיקה המדוברת של בר רפאלי. הפרסומת הזו עוררה הדים שליליים, ו-34% מהשיחות לגביה היו בעלות סנטימנט לא חיובי.

מסיכום הנתונים עולה כי סך השיחות ברשת לגבי הפרסומות עבר את קו ה-4 מיליון - עלייה של 225% לעומת הנתון של השנה שעברה.

רשת פוקס החלה בהכנות לסופרבול 2014

אחרי שהתברר כי שיאי הצפייה של הסופרבול לא נשברו, וכי "רק" 108 מיליון צופים ראו את המשחק ביום ראשון, מתחילה רשת פוקס, שתשדר את האירוע בשנה הבאה, בהכנות. על-פי מקורות בשוק, הרשת מתכוונת לייקר את מחיר הספוט, שעמד השנה על 3.8 מיליון דולר ל-30 שניות.

אחת המטרות המוצהרות של פוקס תהיה לנסות להעלות שוב את הגרף של מספר הצופים, לאחר שבעבר כבר צפו באירוע 111 מיליון איש. בשנים קודמות, במטרה לייצר באזז, מיהרו רשתות השידור להודיע חודשים רבים לפני האירוע כי מלאי הפרסום אוזל, אולם השנה נראה כי עקב הרצון של המפרסמים להתייחס בכובד ראש לתקציבי הפרסום שלהם, הודעה כזו לא צפויה לצאת בקרוב.