האוצר מכר את בניין משרד הבריאות בירושלים ב-44.3 מ' ש'

את הבניין קנתה קבוצת רוכשים מהמגזר הדתי לאומי שיסבו את הבניין, ששימש את משרדי יחידות משרד הבריאות, לדירות מגורים

ממשרדים למגורים: בניין משרד הבריאות ברחוב בן טבאי 2 בשכונת סן סימון בירושלים נמכר השבוע ב-44.3 מיליון שקל על ידי מינהל הדיור הממשלתי באגף החשב הכללי של משרד האוצר, כך נודע ל"גלובס".

את הבניין רכשה קבוצת רוכשים פרטיים מהמגזר הדתי לאומי שהתארגנו לצורך רכישת הבניין ויוצגו באמצעות עו"ד מנחם לם. זאת, לאחר שזכו בהתמחרות שהתקיימה השבוע בין כמה מציעים שהתמודדו במכרז לרכישת הנכס. בשנים האחרונות, שכונת סן סימון מבוקשת במיוחד על ידי הציבור הדתי לאומי.

28 דירות מגורים

הבניין שהוקם בתחילת שנות ה-70 על ידי חברת שיכון עובדים ולימים נמכר למדינה, ממוקם על מגרש ששטחו 1.7 דונם וכולל 8 קומות. את הבניין אכלסו במרוצת השנים יחידות שונות של משרד הבריאות, ובצמוד לו מגרש חניה ובו 13 חניות.

מאחר שמשרד הבריאות מעתיק בימים אלה את מיקומו למשכנו החדש במגדלי הבירה בכניסה לעיר, הוחלט במשרד האוצר להעמיד את הבניין למכירה. השטחים הבנויים במבנה מאפשרים הקמת 28 דירות מגורים בנות כ-100 מ"ר. הרוכשים ייאלצו להשקיע בשיפוץ הבניין לצורך השמשת השטחים בו לדירות מגורים. המחיר ששילמה קבוצת הרוכשים לרכישת הבניין משקף סכום של 1.58 מיליון שקל בתוספת מע"מ לדירת מגורים בנויה.

לדברי איציק לוי, מנכ"ל חברת אמבסדור ירושלים המתמחה בשיווק מגורים ומשרדים בי-ם, שווי ההשקעה לכל דירה לצורך השמשתה למגורים מוערך ב-250 אלף שקל בממוצע, כך שהסכום הכולל שישלמו הרוכשים משקף סכום דומה למחיר ממוצע של דירת 100 מ"ר בשכונה, העומד על 2-1.8 מיליון שקל. לוי מוסיף כי אם תתקבל ע"י הרוכשים בקשה לתוספת קומה מכוח תמ"א 38, אז תגדל הכדאיות הכלכלית של העסקה".