נעילה שלילית בוול סטריט; "מחפשים לממש רווחים"

הריבית באירופה ללא שינוי (0.75%) - דרגי: "הכלכלה תתאושש ב-2013" ■ מאקרו: פורסמו התביעות לדמי אבטלה ואשראי הצרכנים ■ טבע פרסמה דוחות ■ מנהיגי אירופה התכנסו לפסגה בת יומיים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בירידות שערים. באירופה, קשב רב הופנה להודעת הריבית של הבנק המרכזי האירופי והבריטי היום, ומסיבת העיתונאים שקיים נשיא הבנק מריו דרגי לאחר מכן, יחד עם פסגת מנהיגי אירופה שנפתחת היום בבריסל. בזירת המאקרו פורסמו התביעות הראשוניות לדמי אבטלה וכן פורסם נתון אשראי הצרכנים. גם היום עונת הדוחות הכספיים תימשך, עם שטף של מדווחות מעניינות (וביניהם טבע).

"אני במצב בריא יחסית כרגע בשוק", מציין האנק סמית', מנהל השקעות ב-Haverford Trust Co. "המגמה הכללית בכלכלה היא שיפור, ונתוני המאקרו חיוביים ברובם. אין סיבה שלא נראה ב-2013 תשואה במניות, בדומה לזו שראינו ב-2012".

"השווקים עלו כל כך מהר וכל כך הרבה, כך שהמשקיעים מחפשים כל תירוץ כדי לממש קצת רווחים", אומר מארק פרימן, מנהל השקעות ראשי בחברת Westwood Holdings Group. "השווקים צריכים זרז חיובי מאוד כדי לטפס לגבהים חדשים".

המשקיעים בוול סטריט התמקדו היום גם באירופה, שם נפתחה פסגת מנהיגי היבשת - שתחל היום בבריסל בירת בלגיה ותימשך יומיים. המנהיגים ייפגשו היום על מנת לדון בהערכת המצב למשבר ביבשת ועל המשך הצעדים הדרושים לטיפול בו. בנוסף לכך, המנהיגים צפויים לדון במסגרת העבודה הפיננסית לטווח ארוך לשנים 2014-2020.

בנוסף, מגיבים המשקיעים להרכזת הריבית לחודש פברואר של הבנק המרכזי האירופי, שהותירה על רמה של 0.75% - שפל כל הזמנים בגוש האירו - אך המשקיעים המתינו בעיקר למסיבת העיתונאים המסורתית שקיים נשיא הבנק מריו דרגי לאחריה, במסגרתה הכריז: "הכלכלה באירופה עדיין חלשה, תתאושש בהמשך 2013".

בזירת המאקרו, התפרסם היום נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה, אשר הסתכמו בכ-366 אלף תביעות בשבוע שעבר, לעומת 368 אלף תביעות בשבוע שקדם לו. ב-22:00פורסם נתון אשראי הצרכנים, שהסתכם בדצמבר ב-14.6 מיליארד דולר, לעומת צפוי של 14.1 מיליארד דולר, לעומת נתון של 16 מיליארד דולר בנובמבר.

טבע פרסמה דוחות; מחכים לקוקה קולה ונובל

בין המדווחות היום, ניתן למצוא את אלקטל לוסנט , קוקה קולה ונובל אנרג'י .

טבע סיכמה היום את הרבעון הרביעי של 2012 ואת השנה כולה עם הכנסות של 5.2 מיליארד דולר ברבעון החולף ו-20.3 מיליארד דולר בשנה כולה. אנליסטים בוול סטריט ציפו להכנסות רבעוניות של 5.26 מיליארד דולר והכנסות שנתיות של 20.34 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח של 1.32 דולרים למניה לעומת צפי מוקדם בוול סטריט לרווח של 1.33 דולרים. בשנה כולה הרוויחה החברה 5.35 דולרים למניה, לעומת צפי מוקדם לרווח של 5.36 דולרים למניה ב-2012.

אפל ריכזה עניין, לאחר שמשקיע קרנות הגידור דיוויד איינהורן, שמחזיק מניות בשווי של כ-60 מיליון דולר האשים את החברה כי היא פוגעת במשקיעים בכך שהיא מתכוונת לבטל את המניות המועדפות. איינהורן וקרן הגידור שבבעלותו, גרינלייט קפיטל, הודיעו היום כי הם תובעים את החברה במטרה למנוע את הצעד הזה.

סלקום פרסמה היום את התוצאות הראשוניות לרבעון הרביעי של 2012, וזאת לבקשת בעלת השליטה בה, קבוצת IDB של נוחי דנקנר. על פי התוצאות המקדמיות, עתידות ההכנסות הרבעוניות ברבעון החולף להסתכם ב-1.37-1.39 מיליארד שקל. הרווח הנקי צפוי על פי הערכות החברה להסתכם בטווח שבין 100 ל-115 מיליון שקל, כאשר ה-EBITDA צפוי להסתכם ב-360 עד 375 מיליון שקל. ההכנסות משירותים צפויות להסתכם בסך של עד 1.05 מיליארד שקל, ותזרים המזומנים החופשי ב-288 מיליון שקל.

מניית חברת פריון נטוורק הישראלית, הודיעה כי חתמה הסכם עם מיקרוסופט ומנוע החיפוש שלה בינג. לפי הודעת החברה, היא חתמה עם מיקרוסופט על הסכם שיתוף פעולה, לפיו הסרגל של פריון ייחשף בתוצאות החיפוש של בינג, כולל אפשרות להורדה ולשימוש מיידי ישירות ממנוע החיפוש.

ביוליין הודיעה אתמול על הנפקת מניות לקרן הון הסיכון אורבימד ישראל, בתמורה ל-8 מיליון דולר. מחיר איגרת מעקב המקבילה ל-10 מניות של החברה הונפקה לאורבימד לפי מחיר של 3 דולר, דיסקאונט של 24% על מחיר המניה בסוף המסחר שלשום.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]