ההמלצות: הצגות, מופעים ועוד שפע המלצות בילוי

המלצות לסופ"ש ולשבוע הבא: בנגב חוגגים פריחת הכלניות, בת"א -מופע חדש של הג'ירפות, בהרצליה - מגוון מופעי מוזיקה ובידור בהשראת ולנטיינ'ס דיי, כולל מופע הבידור החדש של אורנה בנאי

תרבות בטבע

דרום אדום

מה: ממשיכים לחגוג את פריחת הכלניות בצפון הנגב, ובסוף השבוע השני של פסטיבל דרום אדום תיוחד הפעילות לתרבות ומופעים מוזיקליים מעניינים. מעבר לטיולים במוקדי הפריחה של הכלניות במרחבים שבין נחל שקמה לנחל הבשור, יתקיימו מגוון סיורים נוספים ברכב, ברגל ובאופניים. באגף ההופעות - תתקיים בשישי קבלת שבת עם האחים אריאל, שמעלים מופע מחווה לאביהם מאיר אריאל ז"ל, בחוות נעמ"א בשעה 13:00 (פרטים ב: 08-9934205). בשבת, מופע "צלילי אפריקה" בחוות אל היען בשעות 10:30 ו-12:30, ללא תשלום (פרטים ב-052-6901660).

מתי איפה וכמה: חמישי-שבת (7-9 בחודש), צפון הנגב. פרטים על הפסטיבל, מידע על אתרי לינה, מסעדות ואטרקציות: www.habsor.co.il.

אירוע התרמה

"רד ליפסטיק דיי"

מה: רשת "המשביר לצרכן" מקיימת זו השנה השנייה שיתוף פעולה עם האגודה למלחמה בסרטן תחת הקונספט הבינלאומי "Red lipstick day", שנולד בחנות הכלבו היוקרתית הרודס בלונדון לפני ארבע שנים. תחת הכותרת "להיראות טוב, ולהרגיש טוב יותר", יימכר בסניפי המשביר ברחבי הארץ ליפסטיק אדום שיוצר במיוחד לאירוע בעלות של 15 שקל בלבד, כשההכנסות הן תרומה לאגודה למלחמה בסרטן. אירוע הפתיחה יתקיים בסניף המשביר בגן העיר בת"א, ב-10.2, ובו יתארחו נשים העוברות טיפולים לסרטן, אשר יזכו ליום פינוק ויופי.

מתי איפה וכמה: אירוע הפתיחה, ראשון, ה-10 בחודש, במשביר לצרכן סניף גן העיר, רח' אבן גבירול בת"א, החל מ-11:00. פעילות התרמה בסניפי הרשת, עד 16/2.

מוזיקה 1

ג'ירפות בהופעה

מה: שנתיים אחרי אלבומם הקודם, "אין כניסה לפילים", מוציאים גלעד כהנא וחבריו להרכב הקאלט ג'ירפות אלבום נוסף ומצוין בשם "צריך לסגור הכול", שממנו כבר מתנגנים ברדיו במרץ הסינגלים "דפני דפני", "קיץ 2", "אין בעצם זמן", "יכול להיות סוף טוב" ושיר הנושא. כרגיל אצלם, השירים החדשים מסרבים להיצמד לז'אנר ספציפי ונעים בין רוק, ראגיי, בלדות וגרוב, והכול בליווי טקסטים מושחזים שחלקם מתכתב ישירות עם אירועי המחאה החברתית של הקיץ שעבר. המופע החדש מבטיח לשמר את מעמד הג'ירפות כחיות במה שכל מפגש שלהם עם הקהל הוא נקודת פתיחה לחינגה.

מתי, איפה וכמה: חמישי (ה-14 בחודש), 22:00, מועדון בארבי בתל-אביב. מחיר כרטיס: 100 שקל.

מוזיקה 2

בום פם חוגגים עשור

מה: בתחילת דרכם נחשבו חברי בום פם (אורי כנרות, יובל זולוטוב ואיתמר לוי) חלק ממה שכונה "הסצנה הצוענית" שחגגה במועדוני תל-אביב. מאז הם השתכללו והתפתחו לז'אנרים נוספים, החלו להקליט יותר מילים ולחנים ופחות קטעים כליים, ועדיין שמרו על ארומה בלקנית המשלבת אנרגיות של רוק, באותנטיות של נגני רחוב בסרט של אמיר קוסטריצה. במלאת עשר שנים לפעילותם, יקיימו בום פם מופע חגיגי שבו יבצעו את מיטב להיטיהם מהעשור החולף ויארחו את קרולינה, בני בשן, עוזי רמירז, אייל תלמודי ועוד.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-8 בחודש), 22:30, מועדון בארבי בתל-אביב. פתיחת דלתות לקהל החל ב-21:30. מחיר: 90 שקל.

תיאטרון

אם הבית

מה: 20 שנה אחרי שהועלה בתיאטרון באר שבע, בכיכובן של יונה אליאן קשת ושירי גולן, חוזר המחזה מאת הלל מיטלפונקט לבמת התיאטרון הלאומי הבימה בבימויו המיומן של אלון אופיר. העלילה מתרחשת בעיירה נידחת על גבול המדבר, שבה מתגוררת נערה קשת יום בשם אתי, שמתפרנסת בדוחק מעבודה בבית החרושת המקומי ומטפלת בסבה החולה. שגרת הבית מופרת עם שובה של בקי (אסנת פישמן בהופעה וירטואוזית), אמה המעורערת של אתי המסתירה סודות עבר וחיה באשליות על זוהר שחלף ועושר שלעולם לא יגיע. דרמה משפחתית חדה.

מתי, איפה וכמה: ראשון עד שלישי (10 עד 12 בחודש), 20:30, אולם מסקין בתיאטרון הלאומי הבימה בתל-אביב. מחיר כרטיס: 190 שקל.

בידור

סוף שבוע אהבה

מה: היכל אמנויות הבמה בהרצליה מציין עשור פעילות ומקיים, זו השנה הרביעית, ארבעה ימי מופעי מוזיקה ובידור בהשראת חג האהבה ולנטיינ'ס דיי. רשימת האמנים הנוטלים חלק במופעים השונים כוללת את עברי לידר שיארח את מרינה מקסימיליאן בלומין, כנסיית השכל והתזמורת האנדלוסית הים תיכונית אשקלון, מתי כספי וריקי גל, יהונתן גפן במופע היחיד "האיחוד", מופע הבידור החדש של אורנה בנאי, דניאל סולומון בערב שירי אהבה ופסנתר, מופע אריות האהבה הגדולות בכל הזמנים, שירי אהבה משנות ה-60, הצגת הילדים "מלך סיאם", תערוכת צילומי אהבה ממדינות שונות ועוד.

מתי, איפה וכמה: רביעי עד מוצ"ש (13 עד 16 בחודש), היכל אמנויות הבמה בהרצליה (רחוב ז'בוטינסקי 15). מחיר: 85-169 שקל.

אופרת פרינג'

איבון

מה: הימור מסקרן: בסוף השבוע תעלה בת"א בהופעת בכורה אופרת הפרינג' "איבון". זוהי אופרה מקורית בעברית, שחיבר גלעד פיליפ בן-דוד (המוכר יותר בשם "המוכתר"). האופרה תבוצע בתחנה המרכזית החדשה בת"א, בהשתתפות שישה זמרים ישראלים צעירים. עלילת האופרה מתרחשת בברלין בשנת 2009, בקניון שעומד על חורבות בית כנסת שנשרף בליל הבדולח.

מתי, איפה וכמה: שישי (8 בחודש), 21:00, שבת 12:00; התחנה המרכזית החדשה. מחיר: 80 שקל.

קלאסי

אנסמבל סולני תל-אביב

מה: אנסמבל סולני תל-אביב יארח את הכנרת הגרמנייה אנטייה וייטהאס (Weithaas), המוכרת היטב מהופעות עם מיטב התזמורות והמנצחים בעולם. וייטהאס תשתתף בקונצרט בתפקיד כפול של מובילה וסולנית. תוכנית הקונצרט תכלול, בין השאר, את הרביעייה אופוס 95 של בטהובן, קונצ'רטו לכינור בלה מז'ור מאת הייד.

מתי, איפה וכמה: חיפה: אודיטוריום רפפורט, מוצ"ש (9 בחודש), 20:30. תל-אביב: קונסרבטוריון שטריקר, ראשון (10 בחודש), 20:30. מחיר: 130 שקל.

קאמרי

הרביעייה הישראלית

מה: הרביעייה הישראלית, שמורכבת מנגנים מובילים בפילהרמונית הישראלית, תפתח בשבת מיני-סדרה בשם "אריאגה-בטהובן". הסדרה תציג את שלוש רביעיות המיתרים של המלחין הספרדי חואן אריאגה ואת שלוש רביעיות "רזומובסקי" של בטהובן. קונצרט הפתיחה של הסדרה יכלול את רביעיית רזומובסקי מס' 1 של בטהובן ויבוצע בקומת הגג של גלריה "שלוש".

מתי, איפה וכמה: שבת (9 בחודש), 12:00, גלריה שלוש, רחוב מזא"ה 7 תל-אביב. מחיר: 125 שקל.