הרפורמה ברשות השידור: ממוצע מענק הפרישה לעיתונאי - 400 אלף שקל

(עדכון) - 1,270 עובדים יישארו ברשות השידור - מהם כ-800 עיתונאים ■ 520 עובדים יפרשו ■ הפרישה המוקדמת תוצע לבני כל הגילאים ובעלי כל ותק שהוא, והם יוכלו לקבל פיצויים מוגדלים - עד מיליון שקל לעיתונאים ותיקים

אחרי שנים של ניסוחים וחודשים של משא-ומתן, הסכימו הנהלת רשות השידור ואגודות העיתונאים של ירושלים ותל-אביב על תנאי ההעסקה והפרישה המחודשים של הרפורמה ברשות.

על-פי ההסכם, כ-1,270 עובדים יישארו ברשות השידור, מתוכם כ-800 עיתונאים. 520 עובדים יפרשו, 200 מהם יהיו עיתונאים שייצאו לפרישה מוקדמת. הפרישה המוקדמת תוצע לבני כל הגילאים ובעלי כל ותק שהוא, והם יוכלו לקבל פיצויים מוגדלים.

ממוצע הסכום הכולל של המענק וההטבות שיוצעו לעובד שיעזוב את הרשות במסגרת הפרישה יעמוד על 400 אלף שקל, כאשר המספר ינוע מכ-100 אלף שקל לעובדים זוטרים ועד לכמיליון שקל לוותיקים. עם אישור ההסכמות, הכריזו הצדדים על 1 במארס 2013 כתאריך ההתנעה של הרפורמה.

את אגודות העיתונאים ייצגו דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, ורותם אברוצקי, יו"ר אגודות העיתונאים בתל-אביב. לצדו של יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, הובילו את המהלך חברי מליאה בכירים, ובראשם דוד חיון, יו"ר ועדת הכספים. ועדת הכספים תלווה את תהליך ביצוע הרפורמה. בדיונים נכחו גם חבר הוועד המנהל, יואב הורוביץ, והמנכ"ל, יוני בן-מנחם.

ההסכם נחתם אמש (שבת) בירושלים. במסגרת ההסכם, עיתונאים המצויים היום בחוזים אישיים ימשיכו ליהנות מההטבות המגיעות להם היום, אך הם יועברו להסכם קיבוצי באותו השכר. כמו כן, הוחלט כי לא יהיה עיתונאי ברשות השידור שירוויח פחות משכר המינימום. בנוסף, תוקן חישוב השכר הכולל לכתבים.

העיתונאים דרשו גם כי במסגרת המבנה החדש, חטיבת התוכניות תמשיך לעשות תוכניות מקור, וייוחד תקציב להפקות פנימיות.

גילת כתב הלילה למליאת רשות השידור כי "ההסכם כפוף לאישור הממונה על השכר באוצר, כמתחייב מהסכם הרפורמה מפברואר 2011. הנהלת הרשות תפעל ליישום הרפורמה עד 28.2.13. הנושאים הנוספים שהועלו בישיבה מיום 1.1.13 ואשר טרם סוכמו בין הצדדים, יסוכמו עד 28.2.13".

לדבריו, "עם קבלת אישור הממונה על השכר, ייחתם ההסכם המפורט ליישום הרפורמה על בסיס ההסכמות בין הצדדים. כפי שצוין במהלך כל המשא-ומתן, כל חריגה, שינוי או תוספת להסכם הרפורמה המקורי מפברואר 2011, הדורשים את אישור הממונה על השכר, כפופים לאישורו. למען הסר ספק, אי-הסכמתו של הממונה על השכר באוצר לנושאים כולם או חלקם, לא תהווה עילה להפרת הסכם הרפורמה המאושרר".