מרכבים תייצר מאות אוטובוסים ל"קווים" תמורת 500 מיליון ש'

מרכבים השלימה גיוס של 120 עובדים חדשים לאתר הפעילות המרכזי שלה על רקע הזמנת ענק שהיא קיבלה מחברת התחבורה הציבורית קווים לייצור של 490 אוטובוסים במהלך השנה הקרובה

מנכ"ל חברת מרכבים, מיכה מייקסנר הודיע היום (א') כי השלים בחודשיים האחרונים גיוס של 120 עובדים חדשים לאתר הפעילות המרכזי שלה בקיסריה וכי יש בכוונתו לגייס במהלך החודשים הקרובים לפחות כ-50 עובדים נוספים.

לדברי מייקסנר, הרקע להרחבת מצבת העובדים של החברה הוא הזמנת ענק שהיא קיבלה לאחרונה מחברת התחבורה הציבורית קווים לייצור של 490 אוטובוסים במהלך השנה הקרובה. חברת קווים מרחיבה את צי הכלים שברשותה בעקבות זכייה במכרז של משרד התחבורה לאספקת שירותי תחבורה פנים עירוניים ובין עירוניים ברמלה, מודיעין ומודיעין-עילית וכך גם בקווים הפנימיים והבין עירוניים בערים חדרה ונתניה. חברת מרכבים נמצאת בבעלות שווה של קבוצת יעקב שחר ושל חברת וולוו. אתר הייצור המרכזי שלה משתרע על שטח של כ-100 דונם באזור התעשייה הצפוני בקיסריה.

בשיחה עם "גלובס" אמר מייקסנר כי במהלך השנה הקרובה ייצאו את שערי החברה לא פחות מ-700 אוטובוסים, כשהעלות של אוטובוס אחד מוערכת בכמיליון שקל. נוסף על הזמנת הענק של קווים, מרכבים מתכוונת לייצר עוד כ-200 אוטובוסים ומיניבוסים עבור חברת התחבורה הציבורית אגד.

כיום מועסקים בשורות החברה כ-620 עובדים, ולדברי מייקסנר, בניסיון לעמוד בקצב הייצור שצפוי לה בשנה הקרובה, ייקלטו נוספים בהתאם לצורך: "בכל שנה ממוצעת אנחנו מייצרים כ-500 אוטובוסים ללקוחות רבים ועל רקע ההזמנות האחרונות ניכר שחלה בהן של עשרות אחוזים. אנחנו מתאימים את עצמנו כדי לעמוד בביקוש ומתרחבים", אמר מייקסנר ל"גלובס".