מקורבי גדעון סער אספו את עותקי המכתב המכפיש אותו

עדיין לא ברור האם המכתב שכתבה לכאורה היועצת הפוליטית של השר, מ.כ, אותנטי או מזויף ■ היועצת ב-SMS ל"גלובס": "לא אני כתבתי את המכתב, שתוכנו שקרי, והדברים שמופיעים בו לא היו ולא נבראו"

המכתב שמסעיר את המערכת הפוליטית ואת לשכת ראש הממשלה: בימים האחרונים הגיע לידי מערכת "גלובס" מכתב הממוען לראש הממשלה, ובו מתוארים מעשים לא ראויים לכאורה הנוגעים להתנהלותו של שר החינוך, גדעון סער.

המכתב, שנשלח באמצעות הדואר לחברי מרכז ליכוד ברחבי הארץ, אף מגולל האשמות שעלולות להתברר כפליליות.

במכתב מבקשת הכותבת, לכאורה, מראש הממשלה שלא למנות את סער לתפקיד שר החינוך בקדנציה הבאה, תוך שהיא מפרטת שורה של טענות קשות וחמורות, שכביכול נוגעות להתנהלותו. עוד נכתב כי כלי תקשורת גדול בישראל גנז תחקיר העוסק בפרשות הנוגעות לסער.

ל"גלובס" נודע כי מקורביו של סער אספו את המסמך באופן ידני ממקבליו, מיד לאחר שזה הגיע לידיהם.

תוכנו של המכתב מוכחש על-ידי היועצת הפוליטית של השר, שחתימתה מתנוססת על גבי המסמך בראשי תיבות מ.כ ועליה חתימה בכתב-יד. אם אכן זויפה החתימה, מדובר בזיוף בנסיבות מחמירות הדורש חקירה.

מכתב חיסול?

היועצת סירבה להשיב לשאלת "גלובס" מדוע לא הגישה תלונה למשטרה על מנת שזו תפתח בחקירה שתגלה מי העומד מאחורי העלילה, שמכפישה את שמה, ואף זייף את חתימתה.

ב-SMS שהעבירה מ.כ ל"גלובס" נכתב: "לא אני כתבתי את המכתב. התוכן שלו שקרי, והדברים שמופיעים בו לא היו ולא נבראו. זו התייחסותי ואין בילתה!". היא גם מסרה בשיחה עם אחד מעורכי העיתון שהיא לא כתבה את המכתב. בשיחות סגורות אמש אמרה מ.כ גם כי אין בכוונתה לפנות למשטרה.

גם סער, באמצעות הדוברת שלו, לא השיב לשאלות "גלובס" מדוע הוא אינו פונה למשטרה. בשיחות סגורות אמרה הדוברת של סער כי אין בכוונתו לפנות למשטרה, "על מנת לא לשרת אינטרסים של אחרים". בשיחה עם בכירים ב"גלובס" טען סער כי המסמך מזויף, וכך טענו גם מקורביו.

המכתב נמצא בידי מערכת "גלובס" כבר מספר ימים, אולם במערכת קיימת התלבטות האם לפרסם את תוכנו, מחשש שמדובר במכתב-סרק שנכתב והופץ על-ידי אויבים פוליטיים של השר ונועד להכשילו. סער נבחר למקום הראשון בפריימריז בליכוד, והוא עשוי לקבל תיק בכיר עם הרכבת הממשלה.

על רקע "פרשת הרפז", הוחלט במערכת לגלות חשדנות ולשמור בינתיים על תוכנו חסוי ולמנוע פגיעה שלא לצורך בסער. "גלובס" בחר שלא לפרסם את שמו של סער, ובמשך סוף השבוע נעשה שימוש רק במילים "שר בכיר", אולם לאחר שהבוקר (א') פרסמו כלי תקשורת אחרים את שמו של סער, שטוען כי מקורביו מפיצים נגדו מסמך מזויף, הוחלט גם ב"גלובס" לחשוף את שמו.

סער ומ.כ בחרו שלא להגיב. מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.