איתות שורי? מנהלי קרנות "זורקים" את האג"ח הממשלתיות

סקר חדש של בנק אוף אמריקה - מריל לינץ' נועד להתמודד על השאלה - האם המשקיעים בורחים משוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב? ■ כ-66% ממנהלי הקרנות שנשאלו השיבו כי הם כבר לא מחזיקים באג"ח הממשלתיות

בשבועות האחרונים "שיחת היום" שעומדת בראש מעיינם של כלכלנים ואנליסטים רבים בוול סטריט היא תופעת "הרוטציה הגדולה" - הנהירה של המשקיעים מהאג"ח הממשלתיות של ארה"ב לעבר אפיקי השקעה אחרים. סקר חדש של בנק אוף אמריקה - מריל לינץ', אומנם מראה כי מנהלי השקעות רבים מכרו את האחזקות שלהם באג"ח הממשלתיות, אך מטיל ספק בכך שהמשאבים הללו יופנו לשוק המניות.

הסקר נערך בקרב מנהלי קרנות בתחום ה- fixed income, והם נשאלו שאלה פשוטה - "מדוע אתם מחזיקים בפוזיציות לונג על האג"ח הממשלתיות"? התשובה הייתה מפתיעה - רבים מהם השיבו כי הם כבר אינם מחזיקים באג"ח הממשלתיות.

ראלף פרוסר וריצ'רד קוצ'ינוס, אסטרטגים בבנק ההשקעות שהיו בין עורכי הסקר, ציינו כי 66% מהמשקיעים השיבו שהם כבר לא מחזיקים באג"ח הממשלתיות ו-11% שוקלים למכור את האחזקות שלהם באג"ח. השניים, כתבו במזכר ששלחו ללקוחות כי לאור הסנטימנט הדובי כלפי החוב הלאומי של ארה"ב הבריחה משוק האג"ח הממשלתיות עשויה להימשך בטווח הקצר אך להיחלש בשל המכירות האגרסיביות.

עם זאת, הסקר הראה כי הקטנת החשיפה באג"ח הממשלתיות אינה בהכרח מובילה ל"רוטציה גדולה" ולהפניית המשאבים לשוק המניות. פרוסר וקוצ'ינוס ציינו כי רק 37% ממנהלי ההשקעות מאמינים כי מה שקורה כעת בשוק זו ה"רוטציה הגדולה". "רק"-22% השיבו כי הם מאמינים ששוק המניות יציג ביצועי יתר בקרוב. לכן, האסטרטגים של בנק ההשקעות הגיעו למסקנה כי ה"באזז" סביב הרוטציה הגדולה הוא מוגזם מדי וכי תשואות האג"ח הממשלתיות, שזינקו בשבועות האחרונים, התייצבו.