"אירופה תהיה כאב הראש של השווקים בשנים הקרובות"

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון התייחס היום לחששות לקראת ועידת ראשי מדינות ה-G20 בסוף השבוע הקרוב לפיהן משבר החובות באירופה חוזר לקדמת הבמה הכלכלית

"אנו סבורים כי ירידת התשואות הדרמטית באגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים של ממשלת ספרד לרמה של כ-5% מרמות שיא של מעל ל-7.5% שהביאה את תשואות החוב הממשלתיות הספרדיות לשפל של 10 חודשים, לא ביטאה בצורה הולמת את הסיכון הגלום בהשקעה בחוב הספרדי והיא פועל יוצא של אמון בלתי מוגבל ואף מוגזם בנגיד הבנק המרכזי האירופאי דראגי אשר הבטיח לעולם כי יעשה הכול לשמר את גוש האירו", מסביר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

פגוט התייחס היום לחששות לקראת ועידת ראשי מדינות ה-G20 בסוף השבוע הקרוב לפיהן משבר החובות באירופה חוזר לקדמת הבמה הכלכלית: "לתפישתנו עליית התשואות האחרונה של אגרות החוב הספרדיות לרמה של 5.4% מתבקשת, אולם אינה מעידה על חזרה של תשואות החוב הספרדיות לרמות של מעל 7% בטווח הנראה לעין".

לדבריו, "פרשת השחיתות במפלגת השלטון הספרדית המערערת את היציבות הפוליטית במדינה הינה הצרה הקטנה של ספרד, הצרה הגדולה הייתה ונותרה הכלכלה המתכווצת והשברירית. המרוץ אחר נכסי סיכון מהווה אף הוא תמריץ משמעותי לרכישת אג"ח ממשלת ספרד המניבה גם לאחר ירידת התשואות האחרונה - פי שלוש ויותר תשואה מאג"ח גרמני מקביל".

"משבר החובות האירופאי היה ונותר כאב הראש הגדול ביותר של הכלכלה הגלובלית בשנת 2013 ובשנים הבאות, אולם יתכן כי הרגיעה בשווקים תמשך זמן מסוים בחסות האינטרסים הפוליטיים בגרמניה בעקבות הבחירות הקרבות במדינה זו בחודש ספטמבר השנה וכן בחסות השפעות זנב של צעדי התמרוץ הקודמים של הבנק המרכזי האירופאי", סיכם.